Τρίτη 24 Μαρτίου 2015

Πως θα ανακαλύψουμε ποιες λιχουδιές προτιμάει ο σκύλος μας;

1. Δένουμε τον σκύλο κάπου με το λουρί (κατά προτίμηση σε περιβάλλον χωρίς εξωτερικές ενοχλήσεις)
2. Παίρνουμε από μία διαφορετική λιχουδιά στο κάθε μας χέρι και τον αφήνουμε να τις μυρίσει
3. Έπειτα τοποθετούμε τις λιχουδιές στο πάτωμα σε αρκετή απόσταση από τον σκύλο, ώστε να μπορεί να τις μυρίζει αλλά να μην φτάνει να τις αρπάξει
4. Μόλις τις μυρίσει, λύνουμε τον σκύλο και τον αφήνουμε να πάει να τις φάει (τα περισσότερα σκυλιά θα φάνε πρώτα τη λιχουδιά που προτιμούν)
5. Επαναλαμβάνουμε την όλη διαδικασία απ' την αρχή και αυτή τη φορά στο βήμα 3, απλώς αλλάζουμε θέση στις λιχουδιές (για να δούμε αν θα πάρει πάλι την ίδια με την προηγουμένη φορά)
6. Τέλος το κάνουμε όσες φορές χρειαστεί για να σιγουρευτούμε ότι ο σκύλος όντως προτιμάει μία λιχουδιά από μία άλλη

Στη πορεία, ο σκύλος θα αρχίσει να καταλαβαίνει και να του αρέσει αυτό το "παιχνίδι" / τεστ και εμείς θα έχουμε πλέον μάθει ποιά από τις δύο λιχουδιές είναι ανώτερη στα μάτια του. Τότε, μπορούμε να εισάγουμε και τρίτη, έπειτα και τέταρτη λιχουδιά, με σκοπό να ανακαλύψουμε τι αξία έχει γι' αυτόν η καθεμία από τις λιχουδιές που χρησιμοποιούμε. Για παράδειγμα σε μια κλίμακα φαγητού 1-10, για τον δικό μου σκύλο, η κροκέτα του θα ήταν 2, το ζαμπόν θα ήταν 5, το κοτόπουλο 8 και το μοσχαρίσιο κρέας 10.
Όταν γνωρίζουμε τι αξία έχουν οι λιχουδιές που χρησιμοποιούμε, τότε στη πορεία, με τη σωστή καθοδήγηση ενός επαγγελματία μπορούμε να μάθουμε πώς και πότε να κυμαινόμαστε στο κατάλληλο επίπεδο επιβράβευσης που αρμόζει σε κάθε διαφορετική περίσταση. Με πιο απλά λόγια, ποιά θα ήταν η κατάλληλη λιχουδιά να δώσουμε σύμφωνα με τη προσοχή του σκύλου, την όρεξη του, τις εξωτερικές ενοχλήσεις και πολλούς άλλους παράγοντες. Ένα πακέτο απλών γνώσεων που όλοι οι εκπαιδευτές σκύλων οφείλουν να έχουν, αλλά δυστυχώς δεν συμπεριλαμβάνεται σε αρκετά προγράμματα Βασικής Εκπαίδευσης σκύλων.

Βασίλειος Ιωάννου
ProDogs

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.