Πέμπτη 6 Μαρτίου 2014

Διάκριση μαθητών από τη Φλώρινα στη δράση «+Δημιουργώ» για τη σχολική βία και τον εκφοβισμό

Συγχαίρουμε το μαθητή του Γυμνασίου Αμμοχωρίου, Φραντσέσκο Μούτσκα, του οποίου η δημιουργία επιλέχθηκε ανάμεσα σε όλες τις σχολικές μονάδες δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας, για να την εκπροσωπήσει στην πανελλήνια δράση «+Δημιουργώ» που εκπόνησε το Παρατηρητήριο γα την Πρόληψη της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.
Στο πλαίσιο της δράσης, οι μαθητές/τριες όλων των τάξεων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης κλήθηκαν να δημιουργήσουν το Λογότυπο του Παρατηρητηρίου ατομικά ή ομαδικά, με στόχο την ευαισθητοποίηση της σχολικής κοινότητας σε θέματα βίας και εκφοβισμού, καθώς και την προώθηση αξιών, όπως ο σεβασμός, η κατανόηση και η αποδοχή. Σημειώνουμε άλλωστε ότι η σημερινή ημέρα, 6η Μαρτίου, έχει οριστεί ως Πανελλήνια Ημέρα κατά της Βίας και του Εκφοβισμού και αποτελεί μία ακόμη αφορμή για την ανάπτυξη παρεμβάσεων που αποβλέπουν στη διαμόρφωση ευνοϊκών προϋποθέσεων για την ψυχοκοινωνική ανάπτυξη των παιδιών στο σχολικό πλαίσιο.
Ιδιαίτερη ακόμη μνεία χρειάζεται να γίνει στις μαθήτριες, Γκέκτση Μαργαρίτα από το 3ο ΓΕΛ Φλώρινας και Πάλλη Σοφία - Πάλλη Παρασκευή από το 1ο ΕΠΑΛ Φλώρινας, οι οποίες επίσης διακρίθηκαν με τα έργα τους σε επίπεδο νομού.
Οφείλουμε τέλος να συγχαρούμε τους μαθητές και τις μαθήτριες όλων των σχολικών μονάδων του νομού που συμμετείχαν με ενθουσιασμό στη δημιουργία των έργων στέλνοντας μήνυμα αποφασιστικής εναντίωσης στη βία, καθώς και το σύνολο των εκπαιδευτικών που συνέβαλαν, ευαισθητοποιώντας τους μαθητές και συντονίζοντας την υλοποίηση της δράσης στα σχολεία τους.

Ο Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Φλώρινας
Ιωάννης Τζώτζης

2 σχόλια:

  1. Κυριε διευθυντά,
    Μια χαρά ο διαγωνισμός, συγχαρητήρια στον νικητή, όμως το πρόβλημα είναι υπαρκτό και κυρίως στην Αθμια εκπαίδευση. Οι μαθητές, τα εύκολα θύματα κάποιων άλλων μαθητών που δεν έχουν μάθει να διαχειρίζονται την ήττα ή δεν γνωρίζουν τον όρο ευγενή άμιλλα, βιώνουν αυτόν το νεωτεριστικό όρο από τις μικρές τάξεις του δημοτικού σχολείου. Οι νταήδες μαθητές (να μου επιτραπεί ο όρος), μην μπορώντας να επιβληθούν εκεί που θέλουν, διαλέγουν συνήθως κάποιον συμμαθητή τους που είναι πιο "ήσυχος" , οχι κατ΄ανάγκη πιο αδύναμος, κάποιο παιδί με αγωγή από το σπίτι, τέτοια που δεν του επιτρέπει να φέρεται υποτιμητικά σε συμμαθητές του, ούτε να θεωρεί τον εαυτό του καλύτερο από τους υπόλοιπους, έστω και αν είναι. Η άσκηση βίας δεν είναι σωματική πολλές φορές , γιατί αυτή αντιμετωπίζεται, αλλά είναι ψυχολογική και κινείται στα πλαίσια του εκβιασμού και του εκφοβισμού, όπως" θα πω στον κύριο αυτό που είπες κ.λ.π".
    Το χειρότερο από όλα είναι οτι οι εκπαιδευτικοί ΔΕΝ θέλουν να εμπλέκονται σε τέτοιες διαφορές με αποτέλεσμα το πρόβλημα να εξακολουθεί να υφίσταται και να μεγαλώνει ανάλογα με την βαθμίδα της εκπαίδευσης.
    Έχω πληροφορηθεί πως υπάρχουν στην πόλη μας ειδικοί που είναι σε αναμονή για να επιληφθούν τέτοιων θεμάτων. Όμως άκουσα και δεν θέλω να το πιστέψω , οτι οι Διευθυντές των σχολείων και οι δάσκαλοι, το τελευταίο που χρειάζονται είναι ψυχολόγους στα πόδια τους και στις κρίσεις τους. Τα παιδιά μας όμως εξακολουθούν να επιστρέφουν στο σπίτι στεναχωρημένα, απογοητευμένα και φοβισμένα, από την απειλή ότι ο κύριος τους έμαθε ή δεν έμαθε ότι "είπα μια κακή κουβέντα που αρχίζει από "Μ¨"". Την επόμενη φορά που θα έρθει έτσι κάποιο παιδί στο σπίτι και αφού πλέον τελείωσαν οι πανηγυρισμοί και οι εκδηλώσεις για το θέμα της σχολικής βίας, εμείς οι γονείς θα σας στείλουμε τους ειδικούς στα σχολεία και θα εξαντλήσουμε κάθε μέσο για την ψυχική ηρεμία των παιδιών μας.
    Να θεωρήσετε αυτονόητο το λόγο της ανωνυμίας μας.
    Κάποιοι γονείς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. o MONOΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ ΠΟΥ ΓΙΝΕΤΑΙ ΕΙΝΑΙ Ο ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΔΑΣΚΑΛΩΝ ΚΑΙ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΠΟΥ ΘΑ ΒΓΟΥΝ ΣΤΗΝ ΔΙΑΘΕΣΗΜΟΤΗΤΑ ...ΟΛΑ ΤΑ ΑΛΛΑ ΠΟΥ ΓΡΑΦΕΤΕ ΚΑΙ ΛΕΤΕ ΕΙΝΑΙ ΚΟΙΝΕΣ Μ Π Ο Υ Ρ Δ Ε Σ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.