Σάββατο 28 Νοεμβρίου 2015

Η Ι. Μητρόπολη για τα γεγονότα στον Άγιο Παντελεήμονα

Ἐξ ἀφορμῆς τῶν λυπηροτάτων γεγονότων, τὰ ὁποῖα συνέβησαν εἰς τὴν Ἱερὰν Μονὴν Ἁγίου Παντελεήμονος καὶ Ἁγίας Εὐβούλης ἡ Ἱερὰ Μητρόπολίς μας ἀνακοινώνει σχετικῶς τὰ ἑξῆς.

1. Ἡ Ἱερὰ Μητρόπολίς μας ἵδρυσε καὶ ἀνήγειρε τὴν Γυναικεία Κοινοβιακὴ Ἱερὰ Μονὴ Ἁγίου Παντελεήμονος καὶ Ἁγίας Εὐβούλης τοῦ Δήμου Ἀμυνταίου ἐπὶ ἐκκλησιαστικοῦ οἰκοπέδου.

2. Ἡ τοπικὴ παράδοσι ἀναφέρει, ὅτι εἰς τὴν ἐν λόγῳ περιοχὴν ὑπῆρχε κατὰ τὸ παρελθὸν Ἱερὰ Μονή, ἡ ὁποία κατεστράφη, καὶ διὰ τοῦτο ἀποφασίσαμε τὴν ἀναβίωσίν της.

3. Ἡ Ἱ.Μονὴ ἔχει νομικὴν ὑπόστασιν Δημοσίου Δικαίου ἐκδοθέντος τοῦ ὑπ’ Ἀριθμ. 92 ΠΔ δημοσιευθέντος εἰς τὸ ΦΕΚ 69 Α’/3.3.2004 καὶ μὲ τὴν Σ.Π. 147η ΙΑ’ Συνεδρίας τῆς 14.11.2003 Ἀποφάσεως τῆς Ἱερᾶς Συνόδου τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος.

4. Εἰς τὸν χῶρον τῆς ἱδρυθείσης Ἱ.Μονῆς προϋπῆρχον παλαιότερα κτίσματα ὁ ναϊσκος τοῦ ἁγίου Γεωργίου κτισθεὶς τὸ ἔτος 1989 ἐπὶ τῶν ἡμερῶν τοῦ ἐφημερίου π.Εὐαγγέλου Τσιναρίδη, τὸν ὁποῖο ἐγκαινιάσαμε τὴν 1.10.2006. Δυτικῶς καὶ συνημμένα μὲ αὐτὸν τὸν ναΐσκο ὑπῆρχε καὶ τὸ ἐπίμαχο ἐκκλησίδιο-προσκυνητάριον τοῦ ἁγίου Γεωργίου ἐπ’ ὀνόματι τῶν: Ἁγίου Γεωργίου, Ἁγίου Παντελεήμονος καὶ τῆς μητρὸς αὐτοῦ Ἁγίας Εὐβούλης. Τοῦτο δὲν εἶχε οὐδεμίαν καλλιτεχνικὴν ἢ ἄλλην τινα ἀξίαν. Ἀμφότερα τὰ ἐκκλησίδια ἦσαν κτισμένα μὲ σαθρὰ ὑλικὰ καὶ χωματολάσπη ὡς συνδετικὸ στοιχεῖο τῶν ἀκανόνιστων λίθων.
Ὁ ἐγκαινιασθεὶς ναΐσκος πρὸς καλλωπισμόν του περιετειχίσθη διὰ λίθων χωρὶς νὰ θιγῆ διόλου παρὰ μόνον τὸ συνημμένο προσκυνητάριον τοῦ Ἁγίου Γεωργίου.
Ὁ Τεχνικὸς φάκελλος τῆς περιτειχίσεως τοῦ κτίσματος μὲ ὅλα τὰ συναφῆ ὑπεβλήθη ὑπὸ τῆς Μηχανικοῦ κυρίας Σοφίας Ε. Κλαπαδώρα πρὸς νομιμοποίησιν τοῦ τε Ναοῦ καὶ τῆς περιτειχίσεώς του ὡς αὐθαιρέτων εἰς τὸ Ὑπουργεῖον Περιβάλλοντος Ἐνέργειας καὶ Κλιματικῆς Ἀλλαγῆς βάσει τοῦ Ν 4178/2013 τὴν 12.11.2015.

ΕΚ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ

7 σχόλια:

  1. Όταν ήρθαν οι ιεραπόστολοι, οι Αφρικανοί είχαν τη γη και οι ιεραπόστολοι κρατούσαν τη Βίβλο. Μας έμαθαν να προσευχόμαστε με τα μάτια κλειστά. Όταν τα ανοίξαμε, εκείνοι είχαν τη γη κι εμείς κρατούσαμε τη Βίβλο.

    Γιόμο Κενυάτα, 1893-1978, Κενυάτης ηγέτης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Θέλει ο σχολιαστής να κρυφτεί, κι η χαρά δεν τον αφήνει.

      Διαγραφή
  2. (....Τούτο δεν είχε ουδεμίαν καλλιτεχνικήν ή αλλην τινά αξίαν....) Για εσας μπορεί να μην έχει αξία, για αυτούς που διαμαρτύρονται έχει, ήταν τόπος λατρείας με ρίζες προγονικές. Η τοπική κοινωνία πρέπει να έχει λόγο; στη διατήρηση της παράδοσής της που την έχει δανειστεί από τους απογόνους της. Έσείς το κτίσαμε, τι σχέση προγονική έχετε με το κτισμα; ΚΡΙΜΑ τη σήμερον ημέρα να συμβαίνουν τέτοια, ΚΡΙΜΑ…. Και θέλετε να είμαστε κοντά στην εκκλησία, γιατί;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ΕΝ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΚΑΙ ΝΟΜΟΤΑΓΕΙΑ ΤΕΛΩΝ29 Νοεμβρίου 2015 στις 4:20 μ.μ.

    ΝΑΟΔΟΜΙΑ, ΝΑΟΔΟΜΙΑ, ΝΑΟΔΟΜΙΑ! Γιγνώσκει τις των σεβαστών Εκκλησιαστικών και Πολιτειακών διοικούντων την λέξιν ταύτην και της εμπεριεχομένης εν αυτή εννοίας; Υφίσταται η λέξις αύτη εν τη Ελληνική Επικρατεία η ουχί; Και εάν υφίσταται (που σαφώς υφίσταται), τας αδείας επί τάπητος. Τας αδείας επί τάπητος διά πάσας τας Ι. Μονάς τας των τελευταίων δεκαετιών ιδρυθείσας. Ο Λόγος του Θεού των πάντων υπέρτερος, αλλά και ο Νόμος των του Έθνους Πολιτών, της του Θεού Τάξεως αρωγός και εγγυητής εστί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Άριστα έπραξε η μητρόπολη εκδίδοντας το συγκεκριμένο ανακοινωθέν. Αποσαφηνίζει πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Απυθμενο θρασος,
    ατέλειωτη ασέβεια,
    ποιος τους δινει αυτο το δικαιωμα?
    Ο θεός............... (του χρηματος)

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.