Παρασκευή 13 Μαρτίου 2015

Πραγματοποιήθηκε η Επιμορφωτική Συνάντηση της Ένωσης Φιλολόγων

Μια πολύ ενδιαφέρουσα συνάντηση πραγματοποιήθηκε το απόγευμα της 11ης Μαρτίου στην Περιφερειακή Ενότητα Φλώρινας από την Ένωση Φιλολόγων του νομού με πρόεδρο την κα Ζαχαροπούλου Σοφία.
Σε αυτή, παρευρέθηκαν γονείς, φιλόλογοι, δάσκαλοι, μεταπτυχιακοί φοιτητές και φοιτητές της Παιδαγωγικής Σχολής της πόλης μας και είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν την Επιμορφωτική Συνάντηση που διοργάνωσε η Ένωση Φιλολόγων. Κύριος ομιλητής αυτής, ήταν ο κ. Κώστας Κασβίκης, επίκουρος καθηγητής της Διδακτικής της Ιστορίας και του Πολιτισμού στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης της Φλώρινας με θέμα: «Από τις ιστορικές πηγές στις ιστορικές μαρτυρίες. Κατανοώντας την ιστορική διαδικασία».
Μεταξύ άλλων, ο κ. Κασβίκης στην ομιλία του έθιξε τα εξής ζητήματα: Τι είναι οι πηγές, ποια είναι τα είδη των πηγών, ποιοι είναι οι μύθοι που επικρατούν γύρω από τις πηγές με πρωταρχικό το μύθο που αναφέρεται στη σημασία και ουσία των πρωτογενών πηγών έναντι των δευτερογενών, πώς ‘πρέπει’ να χρησιμοποιούνται οι πηγές και πώς οι μαθητές τις αντιλαμβάνονται. Αναφορικά με το κομμάτι της Διδακτικής, τονίστηκε η ουσιαστική σχέση δηλωτικής, εννοιολογικής και διαδικαστικής γνώσης και παρουσιάστηκαν οι διάφορες Σχολές που επικεντρώνονται σε διαφορετικές τεχνικές, μορφές και μεθόδους διδασκαλίας της Ιστορίας. Παρουσιάστηκε επίσης, μια πρώτη απόπειρα ένταξης των πηγών σε επίπεδα ανάλυσης και τονίστηκε η σημασία της διαμεσολάβησης των πηγών και η υποκειμενικότητα αυτών, καθώς οι ιστορικές πηγές ‘μιλούν’ όταν τις χρησιμοποιούν οι ιστορικοί για να απαντήσουν σε ιστορικά ερωτήματα, γι’ αυτό οι εξηγήσεις ή ερμηνείες που δίνουν, παρουσιάζουν διαφοροποιήσεις ανάλογα με το υπόβαθρο (κυρίως ιδεολογικό) που έχει ο καθένας από αυτούς.
Ακολούθησε μια πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση για το πώς διδάσκονται οι πηγές σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση στη χώρα μας και σε άλλα κράτη, τι ζητούν οι Πανελλήνιες εξετάσεις από τους εξεταζόμενους μαθητές στο κομμάτι των πηγών, αν ουσιαστικά ο μαθητής στις Πανελλήνιες εξετάσεις στο μάθημα της Ιστορίας και συγκεκριμένα στο κομμάτι των πηγών, αποτυπώνει την κρίση του ή απλά παραθέτει τη γνώση του και πώς πρέπει να διδάσκουμε εντέλει τις πηγές.
Ας προσπαθήσουμε λοιπόν, όλοι οι εκπαιδευτικοί (Α/ βάθμιας και Β/ βάθμιας εκπαίδευσης) να περάσουμε μαθήματα ζωής στους μαθητές μας μέσα από το μάθημα της Ιστορίας, ένα κατεξοχήν ανθρωπιστικό μάθημα. Ας τους δώσουμε την ευκαιρία να δουν, να ακούσουν, να εξερευνήσουν διαφορετικές πηγές και να βγάλουν τα δικά τους συμπεράσματα, ας τους μάθουμε να διαβάζουν την Ιστορία. 
Κλείνοντας, θα παραθέσω τα λόγια του Goethe, που κατά την άποψή μου σημαίνουν πολλά:
«Όποιος την ιστορία του την ίδια δεν ξέρει,
το πώς και το γιατί
εδώ και τρεις χιλιάδες χρόνια,
στης αμάθειας το σκοτάδι μένει
και ζει μονάχα απ' τη μια στην άλλη μέρα».

Βράκα Γεωργία,
Δασκάλα

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.