Τετάρτη 24 Δεκεμβρίου 2014

Κάτι που ποτέ δεν έγινε στη Φλώρινα…

Συμμετοχή της Ιεράς Μητρόπολης στα πολιτιστικά δρώμενα… με τις φωτιές!

Απορεί κανείς διαβάζοντας το πρόγραμμα του Δήμου της εορταστικής περιόδου που διανύουμε, καθώς ανάμεσα στα πολυθεάματα, στις συναυλίες, στις γιορτές τσίπουρου, στις γουρουνοχαρές, στο παρδαλό ξωτικό της coca cola, τον λεγόμενο άι-Βασίλη, και τις παραστάσεις μάγων υπάρχει και η συμμετοχή της Ιεράς Μητρόπολης Φλωρίνης με ύμνους; τραγούδια; και θεατρική παράσταση;
Τι γυρεύει στα πολιτιστικά δρώμενα, στο πρόγραμμα για τις φωτιές, η χριστουγεννιάτικη γιορτή της μητρόπολης;
«Τίς δέ συμφώνησις Χριστῶ πρός Βελίαλ;»(Β’ Κορ. στ’ 15) Ποια συμφωνία μπορεί να γίνει μεταξύ του Χριστού και του Σατανά;
Δύο τινά συμβαίνουν ή κάποιοι υποκρίνονται τους ευσεβείς –λύκοι όντες προβιά φέροντες- και έχουν άλλα στα χείλη και άλλα στην καρδιά –υπόψην ο υποκριτής είναι ουσιωδώς διεφθαρμένος- ή οι ηγέτες της Εκκλησίας μας είναι πνευματικά ανάπηροι και ανίκανοι να κρατήσουν την Εκκλησία ψηλά εκεί που της ταιριάζει.
Η πάλαι ποτέ αγωνιστική φωνή του λεοντόκαρδου Αυγουστίνου που φύλαγε τα νιάτα από τους ηθικούς κινδύνους αυτού του εθίμου, που έσειε τον κόσμο για τις παρεκτροπές αυτής της ημέρας, που θρηνούσε την σπατάλη, που υπερασπιζόταν τους ιερούς κανόνες, οι οποίοι καταδικάζουν ως ειδωλολατρικό το έθιμο αυτό (ΣΤ’ οικουμενική σύνοδος, κανόνας ΞΕ’) έσβησε και μαζί της έσβησε η καθάρια πίστη, η ασυμβίβαστη, η ανυποχώρητη, η αναλλοίωτη…
Τώρα όλοι και όλα βολεύονται! Όλοι και όλα συγκεράζονται! Όλοι και όλα ταιριάζουν! Σαν λοιμική νόσος εξαπλώνεται η τάση της μοντερνοποίησης της Ορθοδοξίας, της εκκοσμίκευσης της Εκκλησίας και των εκπτώσεων των αρχών και των κανόνων της.
Μα ούτε ίχνος ντροπής;
Έως που θα φτάσει αυτή η κατάντια;
Που είναι οι ομολογιακές μάχες;
Που είναι ο υπέρμαχος ζήλος των χριστοπρεπών ηθών;
Δε φοβάται κανένας τον Θεό;
Δεν ντρέπεται κανένας τους ανθρώπους;
Οι θρησκευτικοί ιθύνοντες καυχώμενοι ότι είναι πνευματικοπαίδια του Αυγουστίνου με το στόμα (τοῦ καί γέροντος ἡμῶν) διαρκώς μας απογοητεύουν νερώνοντας το κρασί τους και προδίδοντας με τις πράξεις τους, τους αγώνες του «πνευματικού τους πατέρα»… ο λαός παρακολουθεί χωρίς να εγείρεται, αν και έχει υγιές αισθητήριο να κρίνει τα πρέποντα, αλλά εγγύς ο καιρό...

Αναγνώστης

45 σχόλια:

  1. Πω πω...
    Σκιάχτηκα λίγο.
    Προτρέπω τον συντάκτη του άρθρου να πάρει τις αποφάσεις που αραδιάζει και να πάει στον 13ο αιώνα. Σίγουρα θα βρει κάποια θεσούλα ιεροεξεταστή

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. 11:50 όντως μπορεί να υπερβάλει ο τύπος, αλλά κι αυτοί μας έχουν πρήξει... Απ΄τη μια μας λένε όχι στις φωτιές κι απ'την άλλη... Ας αποφασίσουν να μας πουν και μας...Σχιζοφρένειαααα

      Διαγραφή
  2. Τέρας της Ηθικής που νοιάζεσαι για τον ξεπεσμό της κοινωνίας..........κοιτάξου στον καθρέπτη,και κατόπιν κοίταξε πως διαπαιδαγωγείς και πως ανατρέφεις τα δικά σου παιδιά έτσι ώστε να ανταποκρίνονται σαν άξια μέλη της κοινωνίας που ζούν. Αν θέλει κάποιος να βρεί πνευματική καθοδήγηση ή ποιμένα,θα τον βρεί μόνος του,και είναι καθ''όλα σεβαστό. Δεν χρειάζεται να ''καθοδηγείς'' εσύ το σύνολο της κοινωνίας,και ειδικά τους ορθόδοξους χριστιανούς.Το ζήτημα της πίστης και του θεού δεν χρειάζεται μεσάζοντες γραμματείς και Φαρισαίους,σαν του λόγου σου,να κουνάνε το δάκτυλο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Από πότε η υπόμνηση των αυτονόητων 4:06 σε αυτούς που "ξέχασαν" ότι κουβαλάνε στους ώμους τους μια παρακαταθήκη απ τον π.Αυγουστίνο ταυτίζεται με το "κούνημα του δακτύλου"; Εσύ συμφωνείς με αυτό που έγινε; Πες μας λοιπόν τη γνώμη σου και άσε ήσυχα τα παιδιά των άλλων!

      Διαγραφή
    2. ΕΠΙ ΤΗΣ ΟΥΣΙΑΣ 4:06! ΕΠΙ ΤΗΣ ΟΥΣΙΑΣ! ΕΧΕΙΣ ΤΙΠΟΤΕ ΝΑ ΠΕΙΣ;

      Διαγραφή
    3. Προς 4:06 24/12: εύκολο είναι να ειρωνεύεσαι κάποιον.Το δύσκολο είναι νσ καταθέσεις απ την πλευρά σου ουσιώδη αντιρρητικό λόγο στις αιτιάσεις του.

      Διαγραφή
  3. Προφανώς ό,τι έγινε έλαβε χώρα ερήμην και εν αγνοία του φιλοπαραδοσιακού μητροπολίτη. Κάποιος ή κάποιοι από τη μητρόπολη ήλθαν σε συνεννόηση με το δήμο και κακώς, κάκιστα τέθηκε η χριστουγεννιάτικη γιορτή της μητροπόλεως υπό την "ομπρέλλα" του δήμου μαζί με πλειάδα εκδηλώσεων που είναι άσχετες ή/και αντιστρατεύονται το υγιές πνεύμα των Χριστουγέννων. Ας ελπίσουμε ότι του χρόνου δε θα επαναληφθεί το θλιβερό αυτό φαινόμενο που αποτελεί τραγική αντινομία για την τοπική Εκκλησία. Και καλό επίσης θα προκύψει εάν κάποιοι σοβαρευθούν και παύσουν να εκθέτουν με την επιεικώς άκριτη και επιπόλαιη συμπεριφορά τους το μητροπολίτη που διέπεται από συντηρητικές και παραδοσιακές αρχές. Αναφορικά δε με το περί "ιεροεξεταστή" βαρύγδουπο σχόλιο θα μπορούσε κανείς να παρατηρήσει πως η ειρωνεία που χρησιμοποιεί για να απαξιώσει τον ενιστάμενο συσχολιαστή του δεν μπορεί να συγκαλύψει το γεγονός ότι η σκέψη του τυγχάνει τραγικά ανυποψίαστη για τη σοβαρότητα κάποιων καταστάσεων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ΜΠΟΡΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΝΑ ΣΥΜΦΩΝΕΙ Ή ΝΑ ΔΙΑΦΩΝΕΙ ΜΕ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ ΜΑΚΑΡΙΣΤΟΥ ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟΥ ΜΕ ΤΙΣ ΦΩΤΙΕΣ. ΕΙΝΑΙ ΟΜΩΣ ΑΔΙΑΝΟΗΤΟ ΝΑ ΑΚΟΥΜΕ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ ΚΗΡΥΓΜΑ ΣΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΜΕ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΜΑΣ ΠΡΟΤΡΕΠΕΙ Ο ΙΕΡΕΑΣ ΝΑ ΜΗ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΜΕ ΣΤΙΣ ΦΩΤΙΕΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ ΝΑ ΒΛΕΠΟΥΜΕ ΤΗΝ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΤΗΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗΣ ΕΝΤΑΓΜΕΝΗ ΣΕ ΟΜΑΔΑ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ ΜΕ ΤΗΝ ΟΝΟΜΑΣΙΑ "ΦΩΤΙΕΣ 2014". ΔΕΝ ΤΑΙΡΙΑΖΕΙ, ΔΕΝ ΠΑΕΙ! Ο ΔΗΜΟΣ ΚΑΙ ΟΙ ΑΛΛΟΙ ΦΟΡΕΙΣ ΒΛΕΠΟΥΝ ΤΙΣ ΦΩΤΙΕΣ ΜΕ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΤΟΠΙΚΙΣΤΙΚΑ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΘΕΟΛΟΓΙΚΑ ΟΠΩΣ Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ. ΑΠΟΔΟΤΕ ΤΑ ΤΟΥ ΚΑΙΣΑΡΟΣ ΤΩ ΚΑΙΣΑΡΙ ΚΑΙ ΤΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΤΩ ΘΕΩ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε τέτοιου είδους θέματα δεν είναι νοητή καμία συνεργασία μητρόπολης και δήμου. Αυτοί που εμπλέκονται τόσο απ το δήμο όσο και απ τη μητρόπολη κατάφεραν να δημιουργήσουν θέμα.

      Διαγραφή
  5. Προς αναγνώστη: η πιο πανηγυρική επιβεβαίωση ότι έχεις δίκαιο στην ουσία των όσων έγραψες (σε ένα μόνο διαφωνώ μαζί σου, μπορεί ο κορυφαίος ιθύνων να μην ήξερε και να ήξεραν κάποια άλλα κλιμάκια....) είναι ο τρόπος που αντέδρασε ο πρώτος ανώνυμος. Όταν αντιδρούν οι λεγάμενοι με κραυγές του τύπου "μεσαίωνας", "ταλιμπάν", "φονταμενταλιστές" και τα ρέστα αυτό σημαίνει ότι βαδίζεις σωστά! Αν έπαιρνες τα εύσημά τους υποστηρίζοντας τα αντίθετα απ αυτά που έγραψες τότε θα έπρεπε να προβληματισθείς για την ορθότητα των όσων υποστηρίζεις! ΜΠΡΑΒΟ για την ομολογιακή σου διάθεση!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Η μητρόπολη παλαιότερα είχε εκδώσει ποιμαντική εγκύκλιο για τις φωτιές. Γιατί φέτος δε διαβάστηκε στις εκκκλησιές;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. ΣΕ ΑΛΛΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΑ ΧΙΟΝΙΑ ΤΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΦΕΡΝΟΥΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟ ΕΜΠΟΡΙΟ ΚΑΙ ΧΡΗΜΑ ...

    ΕΔΩ ΓΙΑΤΙ ΣΕ ΟΛΑ ΚΑΝΕΤΕ ΤΟ ΑΝΤΙΘΕΤΟ?

    ΒΓΕΙΤΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΙΧΛΗ ΠΗΓΑΙΝΕΤΕ ΜΙΑ ΒΟΛΤΑ ΤΡΙΚΑΛΑ - ΔΡΑΜΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ ΔΙΑΦΟΡΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΔΩ ΧΩΡΙΑΤΙΛΑ...

    ΕΜΠΟΡΟΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΕΣ ΚΑΙΓΕΣΤΕ...ΠΟΙΟΤΗΤΑ

    ΦΩΤΙΑ ΚΑΙ ΚΑΠΝΙΑ Η ΜΗΠΩΣ ΜΟΥΣΙΚΗ ΚΑΙ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ??

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Φαίνεται οτι είναι ενδοεκκλησιαστικό το θέμα. Οι παροικούντες την ιερουσαλήμ θα γνωρίζουν καλύτερα. Άλλωστε οι απόψεις και τα ιδεολογήματά τους με ξεπερνάνε. Κακώς μπήκα στην συζήτηση ως "πρώτος αναγνώστης".
    Χρόνια Πολλά Αδελφοί με ζέστη στην καρδιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. ΜΑΣ ΚΟΡΟΙΔΕΥΟΥΝ ΤΟΣΑ ΧΡΟΝΙΑ.(ΒΛΕΠΕ ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟ ΘΥΜΑΣΤΕ ΤΟ ΚΑΖΙΝΟ)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Σίγουρα ήταν μια "πατάτα" απ τη μεριά της μητρόπολης. Ο υπεύθυνος ή οι υπεύθυνοι για τη συγκεκριμένη "πατάτα"θα έπρεπε να είναι πιο σοβαροί και πιο υπεύθυνοι γιατί με τη συμπεριφορά τους εξέθεσαν όλη την τοπική Εκκλησία και το γηραιό επίσκοπο που είμαι σίγουρος ότι κάθε άλλο παρά συμφωνεί με τα καμώματά τους. Επίσης κάποτε θα πρέπει να καταλάβουν ότι δεν είναι αυτόνομοι και αδέσποτοι στα όσα πράττουν αλλά οφείλουν να ακολουθήσουν την ιερή παρακαταθήκη του γίγαντα Αυγουστίνου που άφησε εποχή με τη δράση του και πολλοί από αυτούς που τον πολέμησαν και τον παρεξήγησαν τώρα αισθάνονται την ανάγκη έστω και μετά θάνατο να στεφανώσουν την προσωπικότητά του. Καλείται ο επίσκοπός μας να διερευνήσει τα πραγματικά περιστατικά και να αποδώσει ευθύνες όπου πρέπει και να επαναφέρει στην τάξη τους τολμητίες. Δεν είναι τιμάριό τους η μητρόπολη αλλά ανήκει σε όλο τον κλήρο και το λαό! Σεβασμιώτατε πάρτε την κατάσταση στα χέρια σας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Αλήθεια, γνωρίζετε πόσες και πόσες παγανιστικές πρακτικές υιοθέτησε το χριστιανικό λειτουργικό προκειμένου να επιβληθεί και να επικρατήσει; Οι φωτιές σας πείραξαν;
    Πώς καταφέρατε μια πόλη της χαράς και του γλεντιού, όπως ήταν ανέκαθεν η Φλώρινα, να τη μεταμορφώσετε σε μια μίζερη και φοβική κοινωνία; Νισάφι πια με τον Καντιωτισμό σας! Το χαμόγελο, η χαρά, η διασκέδαση δεν είναι αμαρτίες. Υποκριτές!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φίλε μου τι.θα πει Καντιωτισμός? Υπάρχει και αντι-Καντιωτισμός? Γιατί πρέπει να είναι ή το ένα ή το άλλο? Ο άνθρωπος ήταν αυτός που ήταν με τα.καλά του και τα.κακά του.

      Διαγραφή
    2. Αν νομίζεις πως αυτός ο ξευτιλισμός, ο ξεπεσμός το να γίνεσαι πιωμένος ρεζίλι, το να χάνεις την αξιοπρέπειά σου με τους γελοίους χορούς (όχι τους παραδοσιακούς),και στο τέλος μεθυσμένος να ξεχνάς κάθε ηθικό φραγμό και να κάνεις τις προστιχιές σου...αν αυτό είναι χαρά, ΦΊΛΕ είσαι για λύπηση; το να εξευτελίζεις τα όσια και τα ιερά άλλων όπως το να λες ότι ζεσταίνεις τον Χριστούλη με σουβλάκια και λουκάνικα ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΚΡΙΣΙΑ;ΤΟΛΜΑΣ ΚΑΙ ΜΙΛΑΣ ΕΣΥ!!ΑΡΧΙΥΠΟΚΡΙΤΗ!!!!
      Το "γλέντι" είναι στην εκκλησία, η χαρά η ατέλειωτη κι η αναφαίρετη...Άκου, ξέρεις τι είναι χαρά;να είσαι παράλυτος στο κρεβατι και να είσαι γεμάτος δύμανη και κουράγιο χωρίς να νιώθεις απελπισία, χωρίς να κουράζεσαι, χωρίς να σκέφτεσαι να τα παρατήσεις κι αυτό το κάνει μόνο η πίστη στον Θεό και η ζωή κοντά Του!!! ΜΠΟΡΟΎΝ ΝΑ ΣΟΥ ΤΑ ΠΡΟΣΦΈΡΟΥΝ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΤΑ ΓΛΕΝΤΙΑ ΣΟΥ;;;;

      ΜΑΛΛΟΝ ΟΙ ΜΙΖΕΡΟΙ ΕΙΣΤΕ ΕΣΕΙΣ ΠΟΥ Η ΧΑΡΑ ΣΑΣ ΚΡΑΤΑΕΙ ΟΣΟ ΔΙΑΡΚΟΥΝ ΤΑ ΠΥΡΟΤΕΧΝΗΜΑΤΑ ΤΩΝ ΓΙΟΡΤΩΝ ΟΙ ΑΛΛΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΧΑΡΟΥΜΕΝΟΙ ΠΑΝΤΑ ΠΑΝΤΑ ΠΑΝΤΑ!!! ΔΕΝ ΤΑ ΕΧΟΥΜΕ ΑΝΑΓΚΗ ΑΥΤΑ!!!

      Διαγραφή
    3. Χριστός ο ίδιος είχε - με την ανθρώπινη υπόσταση του - δοξάσει και ευλογήσει το κρασί. Πήγαινε σε γάμους και σε γλέντια - διασκεδάσεις. Και αυτό που τον εκνεύριζε ήταν η υποκρισία του ιερατείου. Η ίδια με τώρα σε κάποιες περιπτώσεις.
      Διάβασε την ακριβώς προηγούμενη απάντηση. Αυτό είναι καντιωτισμός. Δεν έχει να κάνει με το πρόσωπο του Καντιώτη, ο όποιος σε τελευταία ανάλυση, στην προσωπική του ζωή ήταν αμεμπτος. Είναι αντίληψη!

      Διαγραφή
    4. Πήγαινε σε γάμους για να δείξει ότι ευλογεί το νόμιμο γάμο και δεν τον περιφρονεί όπως συνέβη αργότερα με κάποιους αιρετικούς στους οποίους αναφέρθηκε στις επιστολές του και ο απόστολος Παύλος. Δεν ευλόγησε όμως με κανένα τρόπο τη μέθη και την ασωτεία που συνιστούν εξ αντικειμένου νόθευση του ορθοδόξου χριστιανικού ήθους. Ο Χριστός καυτηρίασε την υποκρισία του ιερατείου αλλά καυτηρίασε και την αμαρτία σε όλες τις εκφράσεις και εκφάνσεις της. Το ίδιο και οι άγιοι που νέκρωσαν το εγωιστικό και σαρκικό τους φρόνημα για την αγάπη του Εσταυρωμένου από αγάπη προς τον άνθρωπο στηλίτευσαν κατά χρέος την ποικιλόμορφη αμαρτία δυσαρεστώντας κατ αδήριτη ανάγκη πολλούς. Έτσι και ο μσκαριστός γέρων Αυγουστίνος!Κηρύττοντας το ευαγγέλιο που προβάλλει και καλλιεργεί το ασκητικό ιδεώδες καταφάσκοντας ταυτόχρονα την ύλη και τα υλικά αγαθά που είναι δημιουργήματα του Θεού έγινε δυσάρεστος σε πολλούς γιατί δε "χάιδεψε αυτιά" αλλά κήρυξε ανόθευτο και απερίτμητο το λόγο του Θεού. Η Εκκλησία, την οποία ίδρυσε ο Κύριός μας και την οποία κατά τον αψευδή λόγο Του κατευθύνει το Άγιο Πνεύμα, διασκεψαμένη σε Οικουμενικές και Τοπικές συνόδους διατύπωσε κανόνες με τους οποίους οριοθετεί το Ορθόδοξο Ήθος και διαγράφει τη στάση των χριστιανών απέναντι σε ειδωλολατρικά και κοσμικά ήθη και έθιμα. Μπορεί κάποιοι να δυσαρεστούνται απ αυτό αλλά το κριτήριο του γνήσιου εκκλησιαστικού λόγου δεν είναι η αποδοχή του απ την πλατειά μάζα του λαού αλλά η ευαγγελική αλήθεια.

      Διαγραφή
    5. Η χριστιανική λατρεία πόρρω απέχει απ την παγανιστική λατρεία από την οποία ουσιωδώς διαφέρει. Και τίποτε στην Ορθόδοξη χριστιανική λατρεία δεν αποτελεί παγανιστικό "δάνειο". Υφίστανται ελάχιστες ομοιότητες όλως εξωτερικές που κάθε άλλο παρά εγγίζουν την ουσία. Η Ορθοδοξία και η λατρεία της είναι αυτάρκειες και δε χρήζουν ούτε συνεταίρου ούτε υπηρέτη. Είναι η "εν Πνεύματι και Αληθεία" λατρεία.

      Διαγραφή
    6. Μωρέ τι μας λες; Δεν υπάρχει "Θυσία" στο χριστιανικό λειτουργικό; Δεν υπάρχει ανάγνωση ευχής για τη σοδειά, για το "κακό μάτι", για το καινούργιο αυτοκίνητο; Δεν υπάρχει λατρεία λειψάνων, εικόνων, φυλαχτά , λαδάκια των αγίων, αγιασμοί κλπ.
      Όλα αυτά τι είναι αν δεν είναι παγανιστικές πρακτικές;

      Διαγραφή
    7. Άνοιξες ποτέ σου 8:00 το ευχολόγιο προκειμένου να μην εκτίθεσαι ανεπανόρθωτα; Αναπαράγεις τα φληναφήματα των νεοπαγανιστών δυστυχώς! Άνοιξε κανένα βιβλίο λειτουργικής πρώτα και μετά πιάσε το πληκτρολόγιο!

      Διαγραφή
    8. ΦΟΒΕΡΗ ΑΣΧΕΤΙΛΑ ΚΑΙ ΑΓΝΟΙΑ ΤΗΣ ΟΥΣΙΑΣ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΗΣ ΛΑΤΡΕΙΑΣ ΑΠ ΤΟΝ "ΞΕΡΟΛΑ" ΤΩΝ 8:00.

      Διαγραφή
    9. Μωρέ τι μας λες 8:00; Τι σχέση η θυσία του Αμνού στη Θεία Ευχαριστία με τις παγανιστικές θυσίες; Το μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας το ίδρυσε ο Κύριος λίγο πριν το πάθος Του και απ Αυτόν το παρέλαβαν οι απόστολοι και δι αυτών η χριστιανική Εκκλησία και το τελεί διά μέσου των αιώνων. Κάθε άλλο παρά αποτελεί παγανιστικό δάνειο.

      Διαγραφή
    10. Ιδρύονται τα μυστήρια;;;;;

      Διαγραφή
    11. το καθιερωσε...ΑΜΑΝ ΕΚΕΙ ΚΟΛΛΗΣΕΣ....

      Διαγραφή
  12. anarxikoi kanan tin emfanisi toys stin florina...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Τι λέει....?
    Κάποιος να με στείλει πίσω στο 2014.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. ΤΕΛΙΚΑ ΠΟΙΟΣ ΜΕΣΑ ΑΠ ΤΗ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΕΚΑΝΕ ΤΗ ΣΥΝΕΝΝΟΗΣΗ ΜΕ ΤΟ ΔΗΜΟ; ΑΠΟ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΗΚΕ ΖΗΤΗΜΑ ΚΑΠΟΙΟΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΑΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙ! ΚΑΙ ΓΙΑ ΠΟΙΟ ΛΟΓΟ; ΓΙΑΤΙ ΜΕΧΡΙ ΤΩΡΑ Η ΓΙΟΡΤΗ ΤΗΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗΣ ΗΤΑΝ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΑΠ ΤΙΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ; ΘΑ ΕΡΕΥΝΗΣΕΙ ΤΟ ΘΕΜΑ Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΚΑΙ ΘΑ ΕΚΔΩΣΕΙ ΚΑΜΙΑ ΣΧΕΤΙΚΗ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ Ή ΘΑ ΣΙΩΠΗΣΟΥΝ ΠΑΛΙ ΟΠΩΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΝΟΥΝ ΜΕΧΡΙ ΤΩΡΑ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μα ποιος τέλος πάντων κάνει κουμάντο στη μητρόπολη;

      Διαγραφή
  15. Κατά τα άλλα ισχυρίζονται ότι ακολουθούν τη γραμμή του π.Αυγουστίνου ....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Αυτό που έγινε είναι πολύ σοβαρό! Δεν είναι παρωνυχίδα!Αν το καλοσκεφθεί κανείς είναι ανεπίτρεπτος συμβιβασμός της Εκκλησίας με τον κόσμο και το φρόνημά του. Και επιπλέον ασέβεια στην ιερή μνήμη του πατρός Αυγουστίνου. Καλά κάνουν οι πιστοί και διαμαρτύρονται και ο συντάκτης του άρθρου θέτει τους ιθύνοντες προ των μεγάλων ευθυνών τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Δυστυχώς εδώ και χρόνια βλέπουμε να εξελίσσεται μία επιχείρηση αποκαντιωτικοποίησης της μητρόπολης!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. ΠΕΣ ΤΑ ΑΝΑΓΝΩΣΤΗ! ΠΕΣ ΤΑ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΕ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Αν είναι δυνατόν! Σε ποιο μεσαίωνα ζει η πατρίδα μας; Ευτυχώς, πιστεύω να περιορίζεται σε μια μικρή ομάδα φανατικών, που θέλουν να ξεθάψουν το θρησκευτικό φονταμενταλισμό. Τότε με τα "ωραία" του μακαριστού, που γίναμε περίγελως σε όλη την Ελλάδα.
    Στη Φλώρινα γίνονταν χοροεσπρίδες που τις ζήλευε η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη. Οι θίασοι μένανε με τις εβδομάδες στην πόλη μας. Ο κόσμος χαμογελούσε και γλεντούσε. Γιόρταζε τις Απόκριες, τα Χριστούγεννα, άναβε φωτιές...
    Μέχρι που ήρθε ο Καντιώτης και μετέτρεψε την πόλη σε καταθλιπτικό μοναστήρι. Και πάνω που είπαμε να αναπνεύσουμε λίγο, νάτοι πάλι οι νοσταλγοί του "τάξις και ηθική".
    Ε νισάφι πια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να χαρώ τα κριτήριά σου "γλεντζέ" 7:49! Πολύ "ποιοτικά" είναι αυτά"! Τα γλέντια και οι...χοροεσπερίδες! Κράτα λοιπόν εσύ αυτά και άσε μας εμάς τους "σκοταδιστές" και "φονταμενταλιστές" να εμπνεόμαστε απ την ασκητικότητα, την αφιλοχρηματία, την ανιδιοτέλεια, την παρρησία του π.Αυγουστίνου που γέμισε τη Φλώρινα με ιδρύματα απ το μηδέν, που στέγασε τους αθίγγανους σε αξιοπρεπείς κατοικίες καταπολεμώντας στην πράξη τον κοινωνικό ρατσισμό, που δεν ήξερε το χρώμα του χρήματος, που παρέλαβε "καμμένη γη" απ τον προκάτοχό του (ούτε γενικό φιλόπτωχο ταμείο δεν υπήρχε), που μπήκε μπροστάρης στον αγώνα για να μη νεκρώσει η αγορά της Φλώρινας με την ίδρυση πολυεθνικού super-market στη Νίκη, που τον απειλούσαν οι σκοπιανοί απ το ραδιοφωνικό τους σταθμό, που αγωνίστηκε για ανθρώπινα δικαιώματα για την ελληνική μειονότητα της Βορείου Ηπείρου, που καταδικάσθηκε σε θάνατο απ τους κατακτητές και σώθηκε από θαύμα, που οργάνωσε στην Κοζάνη τα θρυλικά συσσίτια που έφθασαν τις 8150 πιάτα καθημερινά, που το ένα, που το άλλο που θα μας πάρει μέρες να τα απαριθμούμε! Αλλά ήλεγξε τις αμαρτωλές χοροεσπερίδες και τα γλέντια σε περίοδο νηστείας! Αν όμως τα ευλογούσε τότε θα αναφωνούσαν κάποιοι "τι προοδευτικός, ανοιχτόμυαλος και φωτισμένος δεσπότης"!

      Διαγραφή
    2. Ελπίζω τέτοιου είδους μάγκες να περιορίζονται μόνο στη μούρη σου... Οι άλλοι θέλουμε να αναπνέουμε αέρα που μυρίζει Χριστό και Ελλάδα όχο Αφρική και αθεϊα

      Διαγραφή
    3. "Χοροεσπερίδες και...ηθική". Είναι γνωστό το μνημειώδες απόφθεγγμα του Θεόδωρου Κολοκοτρώνη για τους ελεεινούς και τρισάθλιους χορούς που έφεραν οι Βαυαροί στη χώρα μας στα χρόνια της βασιλείας του Όθωνα: μισό γ...μπιιιιπ- μισή αμαρτία τους ονόμασε όταν προσκλήθηκε απ τη βασίλισσα Αμαλία σε τέτοιου είδους χορό στα ανάκτορα! Βλέπετε ο γέρος του Μωρηά ήταν "μεσαιωνιστής" και ασυγχρόνιστος! Έβλεπε τα ζευγάρια των χορευτών σαν κολλημένα τσιγαρόχαρτα, τους άνδρες να αλλάζουν τις ντάμες σαν τα πουκάμισα και τις γυναίκες να αλλάζουν τους καβαλιέρους σαν τα φουστάνια τους! Και ο επίσκοπος έπρεπε να σιωπήαει γι αυτό το αίσχος που συνεπάγεται σε κάποιες περιπτώσεις και διαζύγια και άλλα οικογενειακά δράματα όπως βεβαιώνει η κοινωνική πείρα. "Χοροεσπερίδες και...ηθική"!

      Διαγραφή
    4. Ο κύριος χοροεσπερίδας εκφράζει μια μειοψηφία. Η πλειοψηφία αναγνωρίζει όσο περνούν τα χρόνια την πραγματικότητα με βάση την οποία ο Καντιώτης δικαιώνεται.

      Διαγραφή
  20. Δηλαδή τι έκανε ο Καντιώτης βρε παιδιά; Ματαίωσε διά της βίας τις χοροεσπερίδες και τα γλεντοκοπήματα ή απλώς κήρυξε απ τον άμβωνα εναντίον τους; Αν έπραξε το πρώτο τότε είναι καταδικαστέα η πρακτική που μετήλθε! Αν έπραξε το δεύτερο όχι μόνο δεν πρέπει να τον μεμφόμαστε αλλά πρέπει να του αναγνωρίσουμε ότι δε δίστασε να δυσαρεστήσει τον κόσμο και να συγκεντρώσει τη μήνιδα του τελευταίου προκειμένου να μην προδώσει τις αρχές του. Γι αυτό τότε και η χούντα τον κυνήγησε πολυτρόπως. Μάλιστα όπως αποκάλυψε ο μακαρίτης δικηγόρος Βαρβέρης που μετά ταύτα σε μια συγκλονιστική του επιστολή ζήτησε συγγνώμη απ τον Καντιώτη γιατί τότε λόγω πλάνης τάχθηκε εναντίον του η χούντα μάζεψε σε σύσκεψη κάποιους φορείς της πόλης για να "καταδικάσουν" την πολιτική του Καντιώτη και να βρει αυτή μετά "πάτημα" για να τον διώξει. Ο Καντιώτης κήρυξε με παρρησία την αλήθεια και με κίνδυνο να χάσει τη θέση του και αξίζει του θαυμασμού και της τιμής όλων. Τα περί χοροεσπερίδων είναι εντελώς δευτερεύοντα και ανάξια λόγου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η χούντα τον διόρισε, δεν τον κυνήγησε! Μην τρελαθούμε κιόλας! Και την υπηρέτησε πιστά μέχρι τέλους!

      Διαγραφή
    2. 10:28, οι μητροπολίτες δε διορίζονται αλλά εκλέγονται από την ιερά σύνοδο. Ο π.Αυγουστίνος εξελέγη από την τότε σύνοδο χωρίς να παρακαλέσει κανέναν προς τούτο και χωίς μεσάζοντες.Επίσης μάθε ότι το Μάρτιο του 1967 δηλαδή ΠΡΙΝ το πραξικόπημα της 21ης Απριλίου ο τότε ΚΕΝΤΡΩΟΣ δήμαρχος Φλώρινας, φορείς της πόλης και ιδιώτες με τηλεγράφημά τους στην τότε ιερά σύνοδο ζήτησαν για μητροπολίτη τους τον .Αυγουστίνο λόγω της εθνικοθρησκευτικής του δράσης στην κατοχή στη Φλώρινα. Ο π.Αυγουστίνος ήλθε σε ρήξη με το νομάρχη επί χούντας Μπράβο που διέκοψε τη σύνδεση τότε στρατιωτικού ραδιοφονικού σταθμού με το ναό του αγίου Παντελεήμονα και έπαυσαν να ακούγονται τα κηρύγματα του επισκόπου. Η επανασύνδεση έγινε το 1975. Επίσης το Μάρτιο του 1968 η δικτατορία απέστειλε στη Φλώρινα τρεις ψυχιάτρους για να εκπαραθυρώσει τον π.Αυγουστίνο. Αυτά για τώρα.

      Διαγραφή
    3. ΚΑΙ Ο ΜΑΚΑΡΙΤΗΣ ΠΑΤΙΛΗΣ ΑΠΕΙΛΟΥΣΕ ΤΟΝ ΚΑΝΤΙΩΤΗ ΤΗΛΕΦΩΝΙΚΑ ΟΤΙ ΘΑ ΤΟΝ ΣΤΕΙΛΕΙ ΣΤΟ ΑΓΙΟΝΟΡΟΣ ΛΟΓΩ ΤΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΠΟΥ ΑΣΚΗΣΕ ΣΤΗ ΧΟΥΝΤΑ.

      Διαγραφή

Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.