Παρασκευή 24 Οκτωβρίου 2014

Αμφίκλεια, Πρέσπες και Σίφνος είναι οι δήμοι με τον υψηλότερο δείκτη θανάτων σε τροχαία

Υψηλό δείκτη θανάτων σε τροχαία (D-rate) -σχεδόν οκταπλάσιο από τον μέσο όρο της ελληνικής επικράτειας- παρουσιάζουν οι δήμοι Αμφίκλειας - Ελάτειας, Πρεσπών και Σίφνου.
Αντίθετα, οι δήμοι Νέας Σμύρνης - Ηλιούπολης, Νέαπολης - Συκεών και Καλαμαριάς έχουν τα χαμηλότερα ποσοστά τροχαίων δυστυχημάτων.
Το συμπέρασμα προκύπτει από τη μελέτη και επεξεργασία των στοιχείων της Ελληνικής Αστυνομίας για τους θανάτους σε τροχαία το 2012, που παρουσίασε ο απόφοιτος του Χαροκόπειου Πανεπιστημίου, γεωγράφος Μιχάλης Πρωτόγερος, στο 10ο Διεθνές Συνέδριο, που διοργανώνει στη Θεσσαλονίκη ο Τομέας Φυσικής και Περιβαλλοντικής Γεωγραφίας του Τμήματος Γεωλογίας του ΑΠΘ, σε συνεργασία με την Ελληνική Γεωγραφική Εταιρεία.
Στην Ελλάδα, σύμφωνα με τον κ. Πρωτόγερο, είναι περιορισμένη η μελέτη της χωρικής διάστασης των τροχαίων ατυχημάτων, η οποία όμως δύναται να συμβάλλει στη διαμόρφωση αποτελεσματικών πολιτικών πρόληψης σε τοπικό επίπεδο.
Ενδιαφέρον παρουσιάζει ο αντίκτυπος της οικονομικής κρίσης, συνολικά στην ελληνική επικράτεια, όπως αποτυπώνεται αριθμητικά, με τη μείωση των θανατηφόρων τροχαίων από το 2008 και διαχρονικά μέχρι το 2012.
Σύμφωνα με στοιχεία της Ελληνικής Αστυνομίας, ο αριθμός των τροχαίων ατυχημάτων το 2011 ήταν 1.011 ατυχήματα, ενώ το επόμενο έτος μειώθηκαν στα 899 ατυχήματα, παρατηρήθηκε δηλαδή μία μείωση της τάξης του 11,1%. Οι νεκροί που ανασύρθηκαν από τα σημεία τροχαίων το 2011 ανήλθαν σε 1.092, ενώ το αμέσως επόμενο έτος έφθασαν τους 976, ήτοι μία μείωση της τάξης του 1,6%.
Ο μέσος όρος θανάτων σε τροχαία το 2012 ήταν 9,83 θάνατοι ανά πληθυσμό 100.000 ατόμων. Σε επίπεδο δήμων, οι μέγιστες τιμές καταγράφηκαν στους δήμους Σίφνου (υπάρχει ωστόσο στρέβλωση, καθώς ο πληθυσμός του δήμου είναι πολύ μικρός, μόλις 2.625 άτομα) και Αμφίκλειας - Ελάτειας, με 76,19 και 73,24 θανάτους ανά 100.000 πληθυσμό αντίστοιχα.
Συμπερασματικά, σύμφωνα με τον κ. Πρωτόγερο, "παρατηρείται μία συγκέντρωση υψηλών τιμών του δείκτη D-rate κυρίως στους δήμους που βρέχονται από τον Μαλιακό Κόλπο, στην Κεντρική Πελοπόννησο, στην Εύβοια, στη Δυτική Μακεδονία, στην Ήπειρο και στη Βορειοανατολική Κρήτη". Ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα αποτελέσματα για τη Ρόδο, ένα νησί με αρκετά μεγάλη έκταση, όπου η υψηλή τιμή του δείκτη D-rate, οφείλεται πιθανότατα στον υψηλό αριθμό των τροχαίων κατά την τουριστική σεζόν.
Η εκτροπή είναι το είδος θανατηφόρου τροχαίου με το μεγαλύτερο ποσοστό, ενώ αμέσως μετά ακολουθεί η σύγκρουση. Τα περισσότερα τροχαία δυστυχήματα γίνονται στο λοιπό οδικό δίκτυο και σε κατοικημένες περιοχές, ενώ τα λιγότερα τροχαία σημειώνονται στην Εγνατία Οδό, καθώς και στις νέες Εθνικές Οδούς Αθηνών - Πατρών και Αθηνών - Θεσσαλονίκης. Όσον αφορά τις ώρες εκδήλωσης θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων, τα περισσότερα σημειώνονται το χρονικό διάστημα από 12:00 έως 07:00.

Πηγή: protothema.gr

2 σχόλια:

  1. Καλό θα είναι τα στατιστικά να βγαίνουν ανάλογα με τον αριθμό και την συχνότητα των διερχόμενων αυτοκινήτων, καθώς και με την απόσταση του οδικού δικτύου. Επίσης καλό θα είναι να αναφέρουμε και νούμερα και όχι μόνο ποσοστά.
    Αν το δούμε στατιστικά και μόνο, αν στον Δήμο της Πρέσπας το 2013 δεν υπήρχε κανένα θανατηφόρο ατύχημα και το 2014 υπήρχε ένα (1) ποσοστιαία η αύξηση των τροχαίων ατυχημάτων θα είναι 100% ή κάνω λάθος.
    Σαν ποσοστό ακούγεται τραγικό

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. λάθος κάνεις φίλε μου, η αύξηση δεν είναι 100% είναι άπειρη (1-0)/0=infinity. Όπως και η χαζομάρα του D-rate όταν εφαρμόζεται σε μικρές περιοχές και στον παρονομαστή μπαίνει ο αριθμός των κατοίκων και όχι τα επιβατοχιλιόμετρα ή έστω τα οχηματοχιλιόμετρα όπως σωστά αναφέρεις.

      Διαγραφή

Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.