Κυριακή 27 Ιουλίου 2014

Η Χανιώτισα που κατέκτησε το Νυμφαίο

Μια Κρητικιά από το Καστέλι Κισσάμου, έχει καταφέρει να κατακτήσει όχι μόνο τις καρδιές των κατοίκων του Νυμφαίου, αλλά και των επισκεπτών του πανέμορφου αυτού ορεινού χωριού της Δυτικής Μακεδονίας.
Η κ. Αργυρώ Φελεσάκη συνδυάζει την κρητική φιλοξενία με την μακεδονίτικη ζεστασιά, και μαζί με τον σύζυγό της κ. Γιάννη Ιατρίδη έχουν καταφέρει να δημιουργήσουν έναν πρότυπο ξενώνα, όπου πραγματικά νιώθεις σαν το σπίτι σου!
Αναπόφευκτα, δεν μπορείς να μην σκεφτείς ότι η κ. Αργυρώ είναι η ζωντανή διαφήμιση της εικόνας που θέλουμε να έχει ο τουρισμός στη χώρα μας. Δίχως υπερβολή, η γυναίκα αυτή έχει καταφέρει με την μεγάλη της καρδιά, το τεράστιο ειλικρινές χαμόγελο, την ζεστή φιλοξενία που προσφέρει, να ικανοποιεί και τον πιο δύσκολο επισκέπτη!
Και παρά τις μεγάλες δυσκολίες, λόγω της κρίσης, δεν χάνει την αισιοδοξία της και το κυριότερο δεν υποβαθμίζει τις υπηρεσίες που παρέχει. Φανταστείτε ότι ξυπνάει καθημερινά στις 4 το πρωί, για να ετοιμάσει το απίστευτο πρωινό που προσφέρει, με κρητικά προϊόντα που της στέλνει η ξαδέρφη της από το χωριό, με σπιτικές μαρμελάδες που ετοιμάζει η ίδια και με φρεσκοψημένες πίτες που έρχονται αχνιστές και μοσχοβολιστές στο τραπέζι. Κι όλα αυτά είναι στη διάθεση των φιλοξενομένων της, - αρνείται να τους αντιμετωπίσει ως πελάτες- μέχρι τις 2 το μεσημέρι!

Με τις πιτζάμες
“Τον χειμώνα με το κρύο και τα χιόνια, οι επισκέπτες μας δεν ξυπνάνε και πολύ πρωί. Γι' αυτό και έχουμε επιλέξει το πρωινό να σερβίρεται μέχρι αργά”, μας λέει η κ. Αργυρώ Φελεσάκη. “Και επειδή νιώθουν πολύ οικεία, πολλοί κατεβαίνουν ακόμη και με τις πιτζάμες για πρωινό¨. “Ειλικρινά, νιώθω απίστευτη χαρά, όταν βλέπω ότι απολαμβάνουν την παραμονή τους στον ξενώνα μας”, προσθέτει. Με τη ...μαμαδίστική διάθεση που την διακρίνει, η προσφορά της δεν ολοκληρώνεται με το πρωινό. Για τους φιλοξενούμενούς της έχει έτοιμο και δεματάκι με διάφορα σπιτικά γλυκίσματα, τα οποία θα πάρουν υποχρεωτικά μαζί τους, στην βόλτα που θα κάνουν στην περιοχή.
Ούτε η ίδια ούτε ο σύζυγός της έχουν καταγωγή από το Νυμφαίο. Ο κ. Γιάννης Ιατρίδης άρχισε να επισκέπτεται το ορεινό αυτό χωριό, το 1975. Το λάτρεψε και αυτό το συναίσθημα συμμερίστηκε αμέσως και η κ. Αργυρώ. Μάλιστα, τον αρραβώνα τους τον τέλεσαν στο Νυμφαίο, το 1987.
Η κ. Αργυρώ Φελεσάκη, αν και δεν μεγάλωσε στην Κρήτη, λόγω της δουλειάς του πατέρα της που ήταν αστυνομικός, είχε και έχει ισχυρούς δεσμούς με το νησί. “Πριν εγκατασταθούμε στο Νυμφαίο, κατεβαίναμε στην Κρήτη και δύο φορές τον χρόνο να δούμε τους θείους και τα ξαδέρφια”. Μάλιστα η οικογένεια είναι “δέμενη” με κουμπαριά και με τον παπά Ανδρέα Κεφαλογιάννη από τα Ανώγεια. “Κάποια στιγμή μάλιστα πέρασε από το μυαλό μας να αποκτήσουμε ένα σπίτι στο χωριό. Υπήρχε όμως και το Νυμφαίο...” μας λέει.

Η μεγάλη απόφαση
Ο κ. Γιάννης Ιατρίδης είχε καταφέρει να προσφέρει μια πολύ άνετη ζωή στην οικογένειά του, ως διευθυντικό στέλεχος λιανικών πωλήσεων σε αυτοκινητοβιομηχανίες. Το 2010 όμως πήρε την μεγάλη απόφαση. “ 'Εβλεπα ότι δεν υπάρχει μέλλον. Ήταν μια δουλειά με μεγάλες απαιτήσεις, και δεν μπορούσες να την κληροδοτήσεις στα παιδιά σου. Έτσι με την Αργυρώ πήραμε τη μεγάλη απόφαση. Να τα αφήσουμε όλα πίσω και να έρθουμε να ζήσουμε στο Νυμφαίο, όπου είχαμε αγοράσει αυτό το σπίτι”.
Ο ξενώνας ήταν ένα παλαιό κτίσμα, το οποίο είχαν ως εξοχική κατοικία και που πάντα τα Σαββατοκύριακα και τις γιορτές ήταν γεμάτο κόσμο με φίλους που απολάμβαναν τη φιλοξενία τους. “Είχαμε στο μυαλό μας να αποσυρθούμε εδώ κάποια στιγμή και το διαμορφώσουμε σε ξενώνα, τελικά όμως αυτό έγινε νωρίτερα”, μας λέει ο κ. Ιατρίδης.
Με πολλές δυσκολίες, το κτίσμα μεγαλώνει, διαμορφώνεται σε ξενώνα με 8 δωμάτια, και με χρήματα τα οποία δεν προήλθαν από κοινοτικά κονδύλια. “Διαπίστωσα ψάχνοντας το θέμα ότι δεν συνέφερε να ενταχθούμε σε ευρωπαϊκά προγράμματα Υπάρχει μια απίστευτη γραφειοκρατία που αντί να διευκολύνει δυσκολεύει το όλο εγχείρημα . Αποφασίσαμε λοιπόν να πάρουμε στεγαστικό δάνειο. Βεβαίως τα χρήματα δεν έφτασαν για να κάνουμε όλα όσα ονειρευόμαστε. Δεν απογοητευόμαστε όμως. Όταν μας δίνει φως η δουλειά συνεχίζουμε. Γιατί και τα έξοδα είναι πολλά. Όταν περισσεύει έστω και ένα ποσό, κάτι κάνουμε”, τονίζει. Ο ξενώνας “Αργυρώ” λειτουργεί από το 2012 και είναι ένα κόσμημα για την περιοχή.

Η ανύπαρκτη τουριστική προβολή
Το Νυμφαίο βρίσκεται σε υψόμετρο 1.400 μέτρων. Είναι ένας απίστευτος τόπος, περιτριγυρισμένος από δέντρα και πράσινο. Εκεί βρίσκεται και ο Αρκτούρος, το κέντρο περίθαλψης για την κακοποιημένη αρκούδα και το λύκο. Είναι το χωριό του δημάρχου Θεσσαλονίκης Γιάννη Μπουτάρη. Ένας τόπος ευλογημένος και ένα χωριό, πανέμορφο. Από τα ομορφότερα του τόπου μας.
Δυστυχώς όμως όπως μας λέει ο κ. Ιατρίδης, η προβολή του είναι σχεδόν ανύπαρκτη.
“Δεν έχει γίνει προσπάθεια για προβολή στο εξωτερικό, ενώ δεν έχει γίνει και κουβέντα για τον τρόπο που θα μπορούσε να οργανωθεί αυτό. Δεν υπάρχει αυτό που λέμε εξωστρέφεια. Και είναι κρίμα γιατί ο τόπος αυτός με τον Αρκτούρο, την αρχιτεκτονική του χωριού, τη φύση θα μπορούσε να έχει και τους 12 μήνες επισκεψιμότητα”.

Η κρίση
Η κρίση έχει χτυπήσει και την πόρτα του Νυμφαίου. “Το Νυμφαίο δεν ήταν ποτέ αυτό που λέμε φθηνός προορισμός. Γιατί δεν ήταν ποτέ και αυτό που λέμε φτωχό χωριό. Ήταν οικισμός πλουσίων που ασχολούνταν με το εμπόριο και την αργυροχρυσοχοΐα. Με την κρίση υποχρεωθήκαμε να ρίξουμε τις τιμές. Ο τζίρος έχει πέσει κάτω από το 50%. Η περιοχή ήταν προορισμός Ελλήνων αστών. Και οι συνθήκες έχουν αλλάξει δραματικά και γι' αυτούς. Για παράδειγμα, το Φθινόπωρο το δίκλινο δωμάτιο στο Νυμφαίο ξεκινάει από 50 ευρώ και φτάνει τα 90-95 ευρώ. Τα τελευταία 4 χρόνια έχουν κλείσει 5 ξενώνες από τους 13 που λειτουργούσαν, και από τα 4 εστιατόρια λειτουργούν τα δύο” τονίζει ο κ. Ιατρίδης.
Γι αυτό και επιμένει ότι η προβολή του τόπου είναι μονόδρομος για την βελτίωση της κατάστασης. Εκτός από τον ξενώνα, η οικογένεια διατηρεί με πολλές δυσκολίες και ένα παντοπωλείο – το μοναδικό -στην πλατεία του χωριού. “Αν δεν υπήρχε κι αυτό φανταστείτε ότι αν κάποιος ήθελε τσιγάρα θα έπρεπε να διανύσει πολλά χιλιόμετρα, κατεβαίνοντας το βουνό για να τα προμηθευτεί. Αυτό συνέβαινε συνέχεια και γι αυτό αποφασίσαμε να ανοίξουμε το παντοπωλείο. Οι υποδομές είναι ένα τεράστιο πρόβλημα για το Νυμφαίο”, μας λέει.
Και οι δύο όμως δεν χάνουν το χαμόγελό τους. Επιμένουν ότι αυτός ο ευλογημένος τόπος έχει πολλές προοπτικές και δεν είναι διατεθειμένοι παρά τις δυσκολίες να εγκαταλείψουν την προσπάθεια.

Πηγή: cretalive.gr

1. Μπράβο σας φωτεινό παράδειγμα για όλους που έχουν όρεξη για δουλειά,πάντα επιτυχίες σας αξίζουν.

Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.