Κυριακή 12 Μαΐου 2013

Τις επόμενες εβδομάδες ο διαγωνισμός για την ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας Οδού‏

Μέσα στις επόμενες εβδομάδες δημοσιεύεται η πρόσκληση ενδιαφέροντος για την εκποίηση μεγάλου μέρους της Εγνατίας Οδού, με την παραχώρηση να έχει διάρκεια ισχύος μέχρι και 40 έτη.
Το δάνειο των 250 εκατ. ευρώ που είχε χορηγήσει η Τράπεζα Πειραιώς θα εξυπηρετείται από τον παραχωρησιούχο επενδυτή, ενώ ο υπόλοιπος δανεισμός από την Εγνατία Οδό ΑΕ η οποία παραμένει στο Δημόσιο.
Στην τελική ευθεία είναι η ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας Οδού και τις επόμενες εβδομάδες αναμένεται να δημοσιευθεί η σχετική πρόσκληση ενδιαφέροντος, καθώς, τα δύο βασικότερα εμπόδια που καθυστερούσαν το εγχείρημα, δηλαδή οι δανειακές υποχρεώσεις και το πλάνο της αποκρατικοποίησης, φαίνεται να έχουν αρθεί.
Στο προσφερόμενο τίμημα ενσωματώνονται, σύμφωνα με τροπολογία που ψηφίστηκε στη Βουλή, στο πρόσφατο πολυνομοσχέδιο του Υπ. Οικονομικών, η αξία του δανεισμού της Τράπεζας Πειραιώς και ο επενδυτής θα αναλάβει την εξυπηρέτησή του, καταβάλλοντας μικρότερο τίμημα σε μετρητά.
Ειδικότερα, οι οφειλές της Εγνατίας Οδού από δανειακές συµβάσεις που είχε συνάψει µε τράπεζες, «για την εξασφάλιση των οποίων έχουν συσταθεί εµπράγµατα δικαιώµατα επί του δικαιώµατος εκμετάλλευσης» πριν από τη μεταβίβαση της εταιρείας στο Ταµείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δηµοσίου (ΤΑΙΠΕΔ), «δύνανται να αναλαμβάνονται από τον ανάδοχο της σύµβασης αξιοποίησης».
Έτσι, το ΤΑΙΠΕΔ «στο πλαίσιο της διαδικασίας αξιοποίησης του δικαιώµατος εκμετάλλευσης της Εγνατίας Οδού», θα μπορεί «να συνάπτει κάθε αναγκαία σύμβαση».
«Από την ανάληψη των οφειλών από τον ανάδοχο της σύµβασης αξιοποίησης... οι κάθε είδους υποχρεώσεις της εταιρείας "Εγνατία Οδός ΑΕ", τόσο από τις δανειακές συµβάσεις όσο και από κάθε άλλη αιτία που συνδέεται µε αυτές, καθώς και οι εµπράγµατες ή προσωπικές εξασφαλίσεις για τις οφειλές αυτές αποσβένονται».
Το άλλο δάνειο του Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου (ΤΤ), ύψους 400 εκατ. ευρώ, που είχε δοθεί το 2008 με την εγγύηση του Δημοσίου, θα παραμείνει στην Εγνατία Οδό και θα συνεχίσει να εξυπηρετείται από την επιστροφή ΦΠΑ της εταιρείας, ο οποίος πλέον αποδίδεται από το Δημόσιο.

Διόδια
Για τη χρέωση των διοδίων τελών θα εφαρμοστεί η ίδια τιμολογιακή πολιτική που υπάρχει και στις υφιστάμενες συμβάσεις παραχώρησης των αυτοκινητοδρόμων και συνεπώς θα ξεκινά με βάση τα 4 λεπτά του ευρώ ανά χιλιόμετρο (προ ΦΠΑ και πληθωριστικής προσαρμογής) και θα έχει ανώτατο «πλαφόν» τα 6 λεπτά ανά χλμ.
Πιο συγκεκριμένα, ο ιδιώτης παραχωρησιούχος θα αναπτύξει και θα εκμεταλλεύεται 15 σταθμούς διοδίων στον κύριο άξονα και άλλους έξι στους κάθετους άξονες, συνολικά δηλαδή 21 σταθμούς.
Η παραχώρηση της εκμετάλλευσης του αυτοκινητοδρόμου σε ιδιώτη επενδυτή θα έχει διάρκεια έως και 40 έτη.

Πηγή: beta.avgi.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.