Παρασκευή 2 Νοεμβρίου 2012

Εκδηλώσεις «100 χρόνια Ελεύθερο Αμύνταιο»

Το Σάββατο, 3 Νοεμβρίου ξεκινούν οι εκδηλώσεις για τα 100 χρόνια απελευθέρωσης του Αμυνταίου και της ευρύτερης περιοχής από τον Οθωμανικό ζυγό.
Το πρόγραμμα των εκδηλώσεων περιλαμβάνει:

3 Νοεμβρίου

6:00 μ.μ.: Χορωδιακή συνάντηση, στο Πνευματικό Κέντρο Αμυνταίου, στην οποία θα συμμετέχουν οι χορωδίες του ΑΜΥΝΤΑ, της Στέγης Ποντίων Αμυνταίου, του Μορφωτικού Συλλόγου Βελβεντού, του Μορφωτικού Συλλόγου Καβάλας και η Παιδική Χορωδία «Δ. Λιώτσης» του Φ.Σ. ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ.
Θα προηγηθεί ομιλία του ιστορικού και συγγραφέα Σαράντου Ι. Καργάκου.

4 Νοεμβρίου

11:00 π.μ.: Επιστημονική Ημερίδα για το Χρονικό της Απελευθέρωσης, η οποία θα πραγματοποιηθεί σε συνεργασία με την Περιφερειακή Ενότητα Φλώρινας και τη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών Αμυνταίου.

6 Νοεμβρίου

Είναι η ημέρα εορτασμού της Απελευθέρωσης του Αμυνταίου, που θα εορταστεί με δοξολογία στον Ι.Ν. Αγίων Κων/νου & Ελένης (9:30 π.μ.), επιμνημόσυνη δέηση στο Ηρώο της Τ.Κ. Ροδώνα με κατάθεση στεφάνων (10:30 π.μ.), παρέλαση μαθητών Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης και τμημάτων των Ενόπλων Δυνάμεων στο Αμύνταιο (12:00 μ.μ.).

11 Νοεμβρίου

11:30 π.μ.: Προβολή ντοκιμαντέρ του Χρήστου Σκούρα, με τίτλο «Φλώρινα πορεία στη μνήμη», εκδήλωση που θα πραγματοποιηθεί σε συνεργασία με την Περιφερειακή ενότητα Φλώρινας.

2 Δεκεμβρίου

6:00 μ.μ.: Παραδοσιακή και έντεχνη βραδιά με το μουσικό σχήμα «ΕΥΦΩΝΟΝ» στο Πνευματικό Κέντρο Αμυνταίου, εκδήλωση που θα πραγματοποιηθεί σε συνεργασία με την Περιφερειακή Ενότητα Φλώρινας.
Επίσης, θα πραγματοποιηθούν εκθέσεις φωτογραφίας της 9ης Ταξιαρχίας Πεζικού στη Λέσχη Αξιωματικών Αμυνταίου και του αδελφοποιημένου Δήμου Καραβά, από τις 2 έως τις 6 Νοεμβρίου 2012.

4 σχόλια:

  1. Σ’ αυτές τις εκδηλώσεις ασφαλώς καλούμαστε να συμμετάσχουμε πρώτα και κύρια εμείς οι Μακεδόνες, γιατί εμείς είμαστε οι γηγενείς, οι Ντόπιοι, όπως μας αποκαλούν, κάτοικοι αυτού του τόπου και οι όποιες ιστορικές αλλαγές αφορούν πρώτα και κύρια εμάς. Καλούμαστε, όμως, να συμμετάσχουμε ως θεατές, χειροκροτητές και άβουλοι κομπάρσοι. Κανένας «κορυφαίος ιστορικός επιστήμονας» από αυτούς που θα συμμετάσχουν στα επετειακά ιστορικά συνέδρια δεν πρόκειται να τολμήσει να ιστορήσει την πραγματική ιστορία. Να καταθέσει τα όσα συνέβησαν στην πραγματικότητα πριν, κατά και μετά τα γεγονότα του 1912 και πόση σχέση έχουν εκείνα με την έννοια της απελευθέρωσης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ενώ αν την περιοχή την είχαν "απελευθερώσει" οι Βούλγαροι ή οι Σέρβοι θα ήσουν γεμάτος χαρά και ίσως να έκανες παρέλαση με μια πινακίδα να γράφει στα Κυριλλικά:
      Στην περίπτωση των Βουλγάρων :
      "Да живее цар Фердинанд Ι на България!"
      (έχει πολλές τέτοιες ταμπέλες κεντημένες με λουλουδάκια σε κάτι μπαούλα εκεί στη περιοχή σου μαζί με κάτι τρίχρωμες σημαίες πράσινο-κόκκινο-άσπρο! Και δίπλα τους κάτι γερμανικές από την κατοχή!..στοκ από τους Οχρανίτες του Κάλτσεφ!)
      Και θα πήγαινες ντυμένος με την κουστουμιά σου με κονκάρδα τον πυγμαλίων λέοντα σαν του παλιού και νέου BMRO στο πέτο στην Βουλγάρικη Εξαρχική Εκκλησία σου και θα άκουγες τους πανηγυρικούς των Βούλγαρων Μογγόλων σε άψογη σλαβική πρωτοσερβική γλώσσα στην κατάθεση στεφάνου στο άγαλμα του Φερδινάνδου!...μέλι κατάσταση ε;
      Τραγουδώντας το "Мила Родино" σε όλες τις παραλαγές του!
      Και τα περί "Μακεδονίας" κλπ θα τα είχες κόψει και θα τα είχες κάνει γαργάρα!
      Και στην περίπτωση των Σέρβων θα είχες ταμπελίτσα με τα εξής:
      "Дуго живети Краљ Петар Ι Карагиоргевитс na Србијu!"
      Και εδώ θα πήγαινες ντυμένος πάλι με την κουστουμιά σου χωρίς κονκάρδα αλλά με δίκοχο στην Σερβική Εκκλησία και θα άκουγες τους πανηγυρικούς των Σέρβων στη Σερβική γλώσσα μετά την κατάθεση στεφάνου στο άγαλμα του Καραγιώργη αυτή τη φορά και ίσως χόρευες και με τίποτα παλιούς Τσέτνικ τραγουδώντας το "Тамо далеко" και το "Боже правде" πίνοντας διπλοβρασμένη σλιβοβίτσα από το Νις!
      ΠΟΙΑ ΤΑΜΠΕΛΑ ΠΡΟΤΙΜΑΣ ΝΑ ΚΡΑΤΟΥΣΕΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΔΥΟ;
      ΚΑΙ ΟΙ ΔΥΟ ΤΟΥΣ ΕΙΝΑΙ ΣΤΗΝ ΚΥΡΙΛΛΙΚΗ ΓΡΑΦΗ!
      ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΣΛΑΒΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ!(σχεδόν).
      Τουλάχιστον στις δύο αυτές περιπτώσεις θα είχες την Κυριλλική σου γραφή!
      (ΠΟΥ ΕΛΛΗΝΕΣ ΤΗΝ ΕΦΤΙΑΞΑΝ ΕΚΧΡΙΣΤΙΑΝΙΖΟΝΤΑΣ ΕΤΣΙ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΣΛΑΒΟΥΣ)
      Και που τόσο στερήθηκες ως πολιτισμικό σου στοιχείο από την κακή Ελλάδα!
      ΜΑΛΛΟΝ ΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΣΕ ΒΛΕΠΩ ΝΑ ΔΙΑΛΕΓΕΙΣ!
      [.σου βαράει η ψυχούλα αδερφέ έτσι;;!!είναι και το μιγκάνικο της περιοχής βλέπεις....να και κάτι παλιοί γέροι ατόφιοι Φερδινανδικοί κλπ κλπ συνεργάτες του Κάλτσεφ κλπ κλπ δεν θέλει πολύ για έχεις μέσα σου βαθιά ΑΓΑΠΗ για εκείνη την τρίχρωμη!ΚΑΙ ΟΛΑ ΤΑ ΑΛΛΑ ΠΕΡΙ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΕΙΝΑΙ ΠΑΠΑΡΙΕΣ!]
      ΑΝ ΚΑΙ ΤΟ ΠΙΟ "ΑΛΗΘΙΝΟ" ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΠΑΙΖΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ Η ΔΕΥΤΕΡΗ!
      Αλλά ξέρεις εσύ! την αληθινή ιστορία την καταχωνιάζουν οι "κορυφαίοι ιστορικοί επιστήμονες"! και σας πασάρουν ψέματα αλλά εσύ δεν κάνεις παρέα με τέτοιους
      ούτε διαβάζεις τα βιβλία τους!
      ΣΕ ΚΑΘΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΔΕΝ ΘΑ ΗΣΟΥΝ ΟΜΩΣ ΜΑΚΕΔΟΝΑΣ ΟΠΩΣ ΔΕΝ ΕΙΣΑΙ ΚΑΙ ΤΩΡΑ!ΑΛΛΑ ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΚΑΙ ΤΟΣΗ ΣΗΜΑΣΙΑ!ΓΙΑ ΣΕΝΑ!
      ΞΕΡΕΙΣ ΤΙ ΕΙΣΑΙ!ΟΛΟΙ ΞΕΡΟΥΜΕ ΤΙ ΕΙΣΑΙ!
      ΡΕ ΝΤΟΠΙΟΣ ΕΙΣΑΙ ΕΠΕΙΔΗ ΚΑΤΟΙΚΕΙΣ ΕΔΩ!ΚΑΙ ΚΑΛΑ ΚΑΝΕΙΣ!
      ΕΙΣΑΙ ΠΟΛΥ ΤΥΧΕΡΟΣ!
      ΑΛΛΑ ΔΙΚΟΣ ΜΑΣ ΝΤΟΠΙΟΣ ΔΕΝ ΕΙΣΑΙ ΚΑΙ ΔΕΝ ΘΑ ΓΙΝΕΙΣ ΠΟΤΕ!
      Ζήτω η Ελλάδα και η Αγία γη της Ελληνικής Μακεδονίας!
      Και για την πάρτη σου...
      Σερβιστί εις την Κυριλλική:
      Дуго живети Грција и Света земља Грчкa Македонијa!
      Βουλγαριστί εις την Κυριλλική:
      Да живее Гърция и Святата земя на Гръцката Македония!




      Διαγραφή
  2. Εμείς οι Μακεδόνες δεν θα γιορτάσουμε τη συμπλήρωση 100 χρόνων ανελευθερίας ως απελευθέρωση. Θέλουμε να γιορτάσουμε το 2012 ως τον πρώτο χρόνο πραγματικής απελευθέρωσης. Απαραίτητη προϋπόθεση γι’ αυτό είναι:
    Η δημόσια και έμπρακτη συγγνώμη του κράτους για τον απάνθρωπο τρόπο που μας φέρθηκε.
    Η δημόσια καταδίκη των εγκλημάτων κατά του λαού μας.
    Η λήψη μέτρων για ελεύθερη καλλιέργεια της ντόπιας μακεδονικής κουλτούρας.
    Η διδασκαλία της δημιουργημένης στη Μακεδονία κυριλλικής γραφής και της μακεδονικής γλώσσας σε όλα τα δημόσια σχολεία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αυτά τα 100 χρόνια δεν μας άφησαν να γευτούμε τα αγαθά της ελευθερίας, της δημοκρατίας και της δικαιοσύνης. Ήταν χρόνια βάρβαρης καταπίεσης και ακραίας καταπάτησης των δικαιωμάτων μας. Μας ανάγκασαν να απαρνηθούμε την εθνική μας ταυτότητα, την ιστορίας μας, τους συγγενείς μας, τους ομογενείς μας. Μας έκαναν μάλιστα να στρεφόμαστε εναντίον τους, κάνοντάς (Kyrkos,Taskas) γενίτσαρους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.