Κυριακή 17 Ιουνίου 2012

Μαθητική e-πιχείρηση στο Αμύνταιο

Την καλύτερη διαφήμιση για το ξινόμαυρο Αμυνταίου βρήκαν -και μάλιστα δωρεάν- οι οινοπαραγωγοί της Φλώρινας. Μαθητές του Γυμνασίου Αμυνταίου έστησαν μια εικονική επιχείρηση πωλήσεων κρασιού στο Διαδίκτυο με σημαντικά ιστορικά στοιχεία για την περιοχή και την οινοποιία. Οι μαθητές θα ολοκληρώσουν το site μέσα στο καλοκαίρι και από τον Σεπτέμβριο θα το εμπλουτίσουν με στοιχεία για άλλα προϊόντα της περιοχής, όπως πιπεριές Φλωρίνης, φασόλια και πατάτες.
«Το Γυμνάσιο Αμυνταίου είναι στο Δίκτυο Σχολικής Καινοτομίας και στο πλαίσιο αυτού του προγράμματος αποφασίσαμε να στήσουμε μία εικονική επιχείρηση στο Διαδίκτυο για το κρασί της περιοχής, το ξινόμαυρο.
Περίπου 45 μαθητές της Β’ και της Γ’ τάξης δούλεψαν σκληρά σε ώρες εκτός μαθημάτων για να στήσουν τη σελίδα, να την εμπλουτίσουν, να πάρουν συνεντεύξεις από επιχειρηματίες, να ανεβάσουν φωτογραφίες και γραφικά», είπε στο «Εθνος» η μαθηματικός και μία από τις υπεύθυνες καθηγήτριες του προγράμματος Λεμονιά Μπούτσκου.
Στόχος των μαθητών, μάλιστα, είναι να μεταφράσουν τη σελίδα στα Αγγλικά, τα Γερμανικά, τα Γαλλικά και τα Ιταλικά, ώστε να διαφημίσουν και να προωθήσουν τα προϊόντα τους στο εξωτερικό.
Ο επισκέπτης της ιστοσελίδας http://aminteowine.weebly.com ξεναγείται στο Αμύνταιο, μια περιοχή σε υψόμετρο 700 μέτρα, με θέα τη λίμνη Βεγορίτιδα, γνωρίζει μια «κωμόπολη ευλογημένη από τον Βάκχο», μαθαίνει την ιστορία του αμπελιού που ξεκίνησε πριν από δύο χιλιετίες και ενημερώνεται για τη λατρεία του Διόνυσου.
Ταξιδεύει στον χρόνο όταν ο Αλή Πασάς εισέπραττε τους φόρους του σε κρασί, στους Βαλκανικούς Πολέμους και στη νεότερη ιστορία, σε σημαντικά γεγονότα που είχαν κάποια μικρή ή μεγάλη αναφορά στο κρασί, το ξινόμαυρο Αμυνταίου, το οποίο έχει αποκτήσει Ονομασία Προέλευσης Ανωτέρας Ποιότητας.
Την παρουσίαση συμπληρώνουν συνεντεύξεις επιχειρηματιών που δραστηριοποιούνται στην περιοχή, με προϊόν το κρασί και έχουν αποσπάσει διεθνείς διακρίσεις και βραβεία από τους πιο γνωστούς διαγωνισμούς, νέα από τον χώρο της οινολογίας αλλά και στοιχεία για την τουριστική προβολή ολόκληρης της Φλώρινας.
«Θέλουμε να συστήσουμε στον κόσμο το κρασί του Αμυνταίου και να ενισχύσουμε οικονομικά την περιοχή μας», δήλωσε η Ευαγγελία Παπαδοπούλου, μία από τις μαθήτριες που πήραν μέρος στο στήσιμο της ιστοσελίδας.

Αναζήτηση και χορηγιών για το εγχείρημα
Στόχος η αυτοχρηματοδότηση του σχολείου
Σύμφωνα με την κ. Μπούτσκου, παρότι το πρόγραμμα του Δικτύου Σχολικής Καινοτομίας διαρκεί τρία χρόνια, στόχος της ομάδας εργασίας του γυμνασίου Αμυνταίου είναι να διατηρηθεί η ιστοσελίδα αυτή, να εμπλουτίζεται συνεχώς από τους μαθητές των τριών τάξεων και -γιατί όχι;- σύντομα να αποκτήσει χορηγούς με διαφημιστικά banners που θα… τρέχουν δεξιά και αριστερά και θα αποφέρουν έσοδα για το σχολείο.
«Σε μια εποχή που οι δαπάνες του κρατικού προϋπολογισμού μειώνονται συνεχώς, πρέπει να βρούμε τρόπους να χρηματοδοτούμε μόνοι μας τις δραστηριότητές μας. Θέλουμε η σελίδα αυτή να γίνει ανταγωνιστική και να ξεχωρίζει από παρόμοιες για την πλήρη και έγκαιρη ενημέρωσή της», μας είπε η καθηγήτρια.
Οι μαθητές δεν διστάζουν να δίνουν ακόμη και… επιχειρηματικές συμβουλές για τον κλάδο της οινοποιίας, με προτάσεις για την αξιολόγηση των συνεργατών μιας εταιρείας, το στυλ διοίκησης αλλά και τα… λάθη που γίνονται.
«Εχω εκπλαγεί με τη δουλειά των παιδιών, που παρά το νεαρό της ηλικίας τους έκαναν μια εκπληκτική προσπάθεια για να στήσουν στο διαδίκτυο μια επιχείρηση προβολής των προϊόντων της περιοχής τους», ανέφερε ο αντιπρόεδρος των Νέων Επιχειρηματιών Ελλάδας και ιδρυτής των Καθηγητών Χωρίς Σύνορα, Κωνσταντίνος Κυρίτσης, ο οποίος μίλησε σε εκδήλωση του σχολείου.

ΘΑΝΑΣΗΣ ΧΡΗΣΤΟΥ
Πηγή: ethnos.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.