Τρίτη, 12 Ιουνίου 2012

Από τη θεατρική παράσταση «Το δώρο της παπλωματούς»

Για δεύτερη συνεχή χρονιά, το β' ολοήμερο τμήμα του 8ου νηπιαγωγείου Φλώρινας, εκπλήσσει γονείς και προσκεκλημένους , με την άψογη προετοιμασία των παιδιών και την εκπληκτική τους συμμετοχή στη θεατρική παράσταση ''ΤΟ ΔΩΡΟ ΤΗΣ ΠΑΠΛΩΜΑΤΟΥΣ'' που διοργάνωσαν οι νηπιαγωγοί Μαγκίρογλου Μαρία και Μαργαρίτη Αδαμαντία, κατά την υλοποίηση του πολιτιστικού προγράμματος "Οι αξίες μέσα από το θέατρο".
Η πορεία του εκπαιδευτικού προγράμματος κατά το σχολικό έτος 2011-2012 περιγράφεται εν συντομία στην ομιλία της εκπαιδευτικού Μαγκίρογλου Μαρίας.
Στην εκδήλωση όπου πρωταγωνιστές ήταν οι λιλιπούτιοι μαθητές παρευρέθηκαν ο προιστάμενος πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης κος Παναγιώτης Νώτας καθώς και η σχολική σύμβουλος προσχολικής εκπαίδευσης Κωνσταντίνα Βαιρινού.

Η ομιλία της νηπιαγωγού Μαρίας Μαγκίρογλου
Αγαπητοί γονείς, συνάδελφοι, συγγενείς και φίλοι προσκεκλημένοι, καλησπέρα σας.
Είμαστε εδώ για να παρακολουθήσουμε την θεατρική παράσταση των παιδιών του β’ολοήμερου τμήματος του 8ου νηπιαγωγείου Φλώρινας. Τίτλος αυτής « Το δώρο της παπλωματούς».
Στην αρχή της σχολικής χρονιάς αποφασίσαμε με την συνάδελφό μου Αδαμαντία Μαργαρίτη , να βρούμε ένα κοινό θέμα που θα έτρεχε όλη τη χρονιά και παράλληλα με τη βασική θεματολογία του αναλυτικού προγράμματος.
Γνωρίζοντας τις ιδιαιτερότητες των παιδιών που θα επαναφοιτούσαν στο νηπιαγωγείο , καταλήξαμε το θέμα αυτό να είναι οι αξίες της ζωής μας, ένα θέμα με έννοιες αόριστες και όχι συγκεκριμένες που δύσκολα μπορεί να επεξεργαστεί η νηπιακή παιδική σκέψη.
Όταν ήρθε η στιγμή να επιλέξουμε αν θα εμπλακούμε σε ένα από τα προαιρετικά προγράμματα του υπουργείου παιδείας και έχοντας μάλιστα το προηγούμενο της καλής συνεργασίας , αποφασίσαμε να αναλάβουμε ένα πρόγραμμα πολιτιστικών θεμάτων, του οποίο το θέμα θα ήταν φυσικά οι αξίες.
Οι αξίες μέσα από το θέατρο λοιπόν ,είναι το θέμα του πολιτιστικού προγράμ-ματος, και η σημερινή θεατρική παράσταση είναι ο επίλογος αυτού.
Το ιστόγραμμα , όπως θα έχετε δεί αναρτημένο στην αίθουσα, αφορά τις αξίες που διέπουν τον άνθρωπο εξελικτικά στο χρόνο.
Στον πρωτόγωνο άνθρωπο ανακαλύψαμε την αξία της αλληλεγγύης.
Στην αρχαία Ελλάδα αναδύθηκαν αξίες όπως η φιλοξενία, η φιλοπατρία, η αγάπη για την οικογένεια και η τιμωρία του αδίκου, μέσα από την Οδύσσεια που είναι ιδιαίτερα αγαπητή στους λιλιπούτειους μαθητές της τάξης μας.
Ακολούθησε η επεξεργασία ορισμένων μύθων του Αισώπου, που χρονικά έπεται του Ομήρου.
Την περίοδο του Πάσχα σε συνεργασία με τις φοιτήτριες του παιδαγωγικού τμήματος νηπιαγωγών , οι οποίες έκαναν την πρακτική τους , τα παιδιά μετα-φέρθηκαν χρονικά στην περίοδο της ζωής του Χριστού, και μιλήσαμε για την υπέρτατη αξία όλων , την αγάπη.
Τέλος το σήμερα εκφράστηκε μέσα από τη θεατρική διασκευή του βραβευμένου βιβλίου το δώρο της παπλωματούς.
Η διασκευή του βιβλίου είναι έμμετρη, προσαρμοσμένη στις δυνατότητες των παιδιών της τάξης. Όταν έγραψα την διασκευή του βιβλίου ήθελα αφενός να αξιοποιήσω την προηγούμενη θεατρική εμπειρία των παιδιών, όταν το σχολικό έτος 2010-11 πραγματοποιήσαμε τη θεατρική παράσταση με τίτλο «Πέντε σωματοφύλακες κλεισμένοι στο ψυγείο», αλλά ταυτόχρονα να απλοποιηθεί στα σημεία που θα συμμετείχαν τα προνήπια της τάξης μας. Και πιστεύω ότι τα παιδιά τα κατάφεραν!
Σε εννοιολογικό επίπεδο , μέσα από την προσωποποίηση των αξιών, οι έννοιες φιλοξενία, μεταμέλεια, γεναιοδωρία, υπομονή, ευγνωμοσύνη και φιλία έγιναν συγκεκριμένες και αντιληπτές κατά το ξεδίπλωμα του σεναρίου.
Σε πρακτικό επίπεδο, η εκφραστικότητα, η προσπέλαση του φόβου να παρουσιά-ζομαι μπροστά σε κοινό, η επεξεργασία του λόγου φωνολογικά ήταν στόχοι που σε μεγάλο βαθμό κατακτήθηκαν.
Τα σκηνικά επιμελήθηκαν οι μικροί μαθητές μας με την ενεργητική τους συμμετοχή.
Τέλος στην ιστορία μας ο βασιλιάς του παραμυθιού μεταμελεί και χαρίζει όλα τα υπάρχοντά του. Βεβαίως εξηγήσαμε στα παιδιά ότι πρόκειται για ένα παραμύθι αλλά παράλληλα θέσαμε τον προβληματισμό ‘ να είμαστε γεναιόδωροι , χωρίς να πέφτουμε θύματα εκμετάλευσης από υπέρμετρη υπερευαισθησία. Και τούτο το εξηγήσαμε μέσα από καταστάσεις που συνέβαιναν στην τάξη κατά τη διάρκεια της ελεύθερης απασχόλησης .
Όσον αφορά την έκπτωση των αξιών στη ζωή μας, δεν θελήσαμε να κάνουμε αναφορές . Θεωρώ ότι στην προσχολική ηλικία είναι προτιμότερο να εστιάζουμε στην θετική όψη των πραγμάτων, παρόλο που η περιρρέουσα ατμόσφαιρα στη χώρα μας συνθλίβει παιδιά, γονείς και εκπαιδευτικούς.
Θα ήθελα ακόμη να αναφερθώ στην αξιοπρόσεκτη και ενεργητική συμμετοχή των γονέων στα εκπαιδευτικά δρώμενα του νηπιαγωγείου μας με αποκορύφωμα τη θεατρική μας παράσταση. Τούτο αποδεικνύει , για μια ακόμη φορά, το υψηλό επίπεδο πολιτισμού της ακριτικής Φλώρινας.
Επίσης καθοριστική είναι η συμβολή του πανεπιστημίου, που με την μεσολά-βηση του Κοσμήτορα Κου Χαράλαμπου Λεμονίδη, για δεύτερη συνεχή χρονιά φιλοξενούμαστε σε αυτόν τον άρτια οργανωμένο χώρο, δίνοντας τη δυνατότητα στο νηπιαγωγείο μας να παρουσιάσει τη δράση του.
Ευχαριστούμε τον προιστάμενο πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Κο Νώτα Πανα-γιώτη που παρόλο των ανηλλειμένων υποχρεώσεών του και της έλλειψης χρόνου, λόγω υπηρεσιακών αναγκών , είναι σήμερα κοντά μας και θα τον παρακαλούσαμε να μας απευθύνει ένα σύντομο χαιρετισμό.
Επίσης ευχαριστούμε την σχολική σύμβουλο προσχολικής εκπαίδευσης Κα Βαιρινού Κωνσταντίνα και την καλούμε να κάνει τη δική της παρέμβαση.
Τέλος θέλουμε να ευχαριστήσουμε τα ΚΤΕΛ Φλώρινας για την ευγενική χορηγία των 250 ευρώ καθώς και όλους όσους μας τιμήσατε με την παρουσία σας σήμερα.
Αγαπητοί θεατές και συμμέτοχοι στις προσπάθειες των μικρών μαθητών μας με το σημερινό ενθαρρυντικό σας χειροκρότημα, σας ευχόμαστε
Καλή διασκέδαση!

1 σχόλιο:

  1. MΠΡΆΒΟ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΜΑΡΙΑ Κ' ΝΤΙΝΑ!
    ΜΕ ΠΕΝΙΧΡΑ ΜΕΣΑ ΜΙΑ ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΓΕΜΑΤΗ ΖΕΣΤΑΣΙΑ Κ' ΔΕΜΕΝΗ ΜΕ ΤΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ.

    ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΥΧΑΙΟ ΟΤΙ ΠΑΙΔΑΚΙΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ ΕΠΑΙΞΑΝ ΣΑΝ ΠΑΙΔΙΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ.

    ΘΑ ΕΙΣΤΕ ΑΡΑΓΕ ΣΤΟ ΙΔΙΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ? ΓΙΑ ΝΑ ΞΕΡΟΥΜΕ....

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.