Σάββατο 26 Μαρτίου 2011

Η Λαϊκή Συσπείρωση Δήμου Φλώρινας για το τρένο


Σε σχέση με τις τελευταίες ανακοινώσεις σχετικά με την επαναλειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής Φλώρινας – Έδεσσας – Θεσσαλονίκης, με ταυτόχρονη μείωση των δρομολογίων και χρηματοδότηση από την τοπική διοίκηση αντί άλλης πρώτης εκτίμησης υπενθυμίζουμε κατά λέξη (για να μη θεωρηθούμε μετά Χριστόν προφήτες) όσα περιλαμβάνονταν στην ανακοίνωσή μας της 8ης Φεβρουαρίου 2011:
«…Ήδη στελέχη της ΤΡΕΝΟΣΕ και κυβερνητικοί παράγοντες ρίχνουν το σύνθημα: «Βρείτε χρηματοδότηση που να καλύπτει το έλλειμμα και η γραμμή θα λειτουργήσει». Ήδη ακούγονται προτάσεις να χρηματοδοτήσουν οι ΟΤΑ την γραμμή (πράγμα που σημαίνει νέα τέλη για τους πολίτες, νέα σπατάλη του τοπικού πόρου). Ουσιαστικά Δήμοι και Περιφέρειες γίνονται όχημα για να μεταφέρονται τα βάρη λειτουργίας ΔΕΚΟ και υπηρεσιών στους πολίτες.  Βέβαια κάτι τέτοιο και αν ακόμα υλοποιηθεί θα άνοιγε αργά ή γρήγορα νέο κύκλο χρέους και συνέχιση της πορείας ιδιωτικοποίησης. Ακούγονται προτάσεις συγχρηματοδοτήσεις με ιδιωτικές εταιρείες (προτάθηκε ήδη η ΔΕΗ ΑΕ) βάζοντας το θέμα της έμμεσης εκχώρησης σε ιδιώτες.
Τελικά το σύνθημα «θέλουμε το τρένο» ελάχιστα απέχει από το «θέλουμε το τρένο με όποιον τρόπο» που αντικειμενικά κατατείνει στην επίτευξη των κυβερνητικών σχεδιασμών.
Διακινδυνεύουμε την πρόβλεψη ότι η γραμμή θα λειτουργήσει, πιθανότατα, είτε μέσω της εξασφάλισης χρηματοδότησης από τους ΟΤΑ, δηλαδή νέα μεταβίβαση βαρών είτε με την ένταξη της γραμμής σε «πακέτο» επιδότησης ως άγονης (για να αποτελέσει στη συνέχεια φιλέτο προς πώληση στα πρότυπα των άγονων γραμμών αεροπλοΐας – ακτοπλοΐας με τα καταργημένα δρομολόγια κτλ) είτε με την έμμεση ιδιωτικοποίηση της γραμμής γιατί αυτός είναι ο πραγματικός στόχος. Πόσοι άραγε από αυτούς που ζητούν την επαναλειτουργία της γραμμής είναι έτοιμοι να αποδεχτούν την χρηματοδότηση από τους ΟΤΑ ή την μερική έστω ιδιωτικοποίηση της γραμμής; Πόσες παραχωρήσεις είναι διατεθειμένοι να κάνουν στην τιμολογιακή πολιτική και τον αριθμό των δρομολογίων στο όνομα του «ρεαλισμού»;
Πρέπει να καταλογιστούν οι ευθύνες σε κεντρικό και τοπικό επίπεδο όχι για λόγους μικροπολιτικής αλλά διότι αυτό σε τελική ανάλυση λειτουργεί και αποτρεπτικά για την επανάληψη ανάλογων μεθοδεύσεων σε βάρος των πολιτών…».
Ολόκληρη η ανακοίνωση εκείνη βρίσκεται στο: http://l-sysp-florinas.blogspot.com/2011/02/blog-post.html
Συνεχίζουμε τον αγώνα για να μη περάσουν οι κυβερνητικές μεθοδεύσεις.
Απαιτούμε την άμεση επαναλειτουργία της γραμμής με πλήρη δρομολόγια και ανάκληση των αυξήσεων.
Παλεύουμε για δημόσιες, φθηνές συγκοινωνίες  και κατοχύρωση των εργασιακών δικαιωμάτων.

1 σχόλιο:

  1. Όσο και να διαφωνεί κανείς σε πάρα πολλά με το ΚΚΕ, οι αναλύσεις τους είναι τουλάχιστον σοβαρές

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.