Σάββατο 26 Μαρτίου 2011

Επαναλειτουργεί τη Μεγάλη Εβδομάδα το τρένο


Τη Μεγάλη Εβδομάδα αναμένεται να σφυρίξει και πάλι στο τρένο στη Φλώρινα, καθώς στη σημερινή σύσκεψη του προέδρου και διευθύνοντα συμβούλου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Θανάση Ζηλιασκόπουλου με τους φορείς του νομού, βρέθηκε η χρυσή τομή.
Πιο συγκεκριμένα, θα υπάρχουν δύο δρομολόγια ημερησίως από και προς τη Θεσσαλονίκη, αλλά και ένα τρίτο, θεματικό, στα πρότυπα του τρενοσκί. Αυτό θα μπορέσει να γίνει καθώς οι φορείς δεσμεύτηκαν να χρηματοδοτήσουν τη γραμμή. Εκτός της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας με 200.000 ευρώ, οι δήμοι Φλώρινας και Αμυνταίου με 100.000 ευρώ έκαστος και η ΔΕΗ (ως χορηγός) με 200.000 ευρώ.
Παράλληλα, θα εκδοθούν κάρτες απεριορίστων διαδρομών. Οι ετήσιες θα κοστίζουν 250 ευρώ, οι τετραμηνιαίες 100 ευρώ, ενώ για τους φοιτητές η τιμή θα είναι 200 ευρώ ετησίως.
Όπως δήλωσε ο κ. Ζηλιασκόπουλος «είχαμε μία πολύ παραγωγική συζήτηση. Μπορεί στον ενθουσιασμό μας να εκδηλωθήκαμε και πιο έντονα, αλλά αυτό δείχνει την αγάπη όλων προς το σιδηρόδρομο. Έχουμε ένα συγκεκριμένο πλάνο, το οποίο εμείς δεσμευόμαστε να το υλοποιήσουμε, ενώ οι φορείς δεσμεύτηκαν ως προς το οικονομικό αντικείμενο, έτσι ώστε να μπορέσουμε να δρομολογήσουμε τρένο όσο το δυνατόν πιο σύντομα. Αισθάνομαι πολύ καλύτερα τώρα, παρά πριν τη συζήτηση. Ξεκινάμε με το σχέδιο να υπάρχει τρένο τη Μεγάλη Εβδομάδα».
Ο βουλευτής Γιώργος Λιάνης σημείωσε πως «η Φλώρινα άρθηκε στο ύψος των περιστάσεων, η αγάπη του κόσμου για το τρένο είναι εξαιρετική, έπαιξε μεγάλο ρόλο στη συζήτηση, οι παλιοί έμπειροι σιδηροδρομικοί μας βοήθησαν με τις γνώσεις τους, ο κ. Ζηλιασκόπουλος ήρθε εδώ με διάθεση να λυθεί το θέμα και οι φορείς ήταν πολύ σαφείς και αποφασιστικοί στη βούληση τους να λειτουργήσει το τρένο. Με λίγα λόγια, η Φλώρινα κρατάει το τρένο στα χέρια της και νομίζω ότι θα το λειτουργήσει. Και στο μέλλον θα είναι χρέος μας να πιέζουμε την πολιτεία να γίνεται καλύτερο, ποιοτικότερο και πιο συχνό».
Από την πλευρά του ο βουλευτής Στάθης Κωνσταντινίδης υπογράμμισε πως «παρόλο που θεωρώ ότι η Φλώρινα για άλλη μια φορά υπέστη μια αδικία, η σημερινή συγκέντρωση απέδειξε την αγάπη των Φλωρινιωτών για το τρένο, τη θέληση για τη συνέχιση των δρομολογίων. Ευελπιστούμε όλοι ότι πριν το Πάσχα θα έχουμε επανεκκίνηση των δρομολογίων, με όλα αυτά που πρέπει να κάνουμε εμείς ως κοινωνία και η Πολιτεία με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ από τη μεριά της».
«Είναι η ώρα, την αγάπη προς το τρένο να τη δείξουμε στην πράξη» είπε ο αντιπεριφερειάρχης Δημήτρης Ηλιάδης. Και πρόσθεσε: «Όλοι οι Φλωρινιώτες πρέπει να στηρίξουμε αυτή την προσπάθεια που κάνουμε από σήμερα. Δεσμευτήκαμε όλοι φορείς και αυτό σημαίνει ότι το τρένο θα ξανασφυρίξει. Αν και η άποψή μου, προσωπικά, είναι ότι εμείς οι Φλωρινιώτες χρηματοδοτούμε το δρομολόγιο Έδεσσα – Φλώρινα».
Ο δήμαρχος Φλώρινας Γιάννης Βοσκόπουλος ανέφερε ότι «αυτό που όφειλε να κάνει η κυβέρνηση για τη Φλώρινα, αναλαμβάνει το βάρος να το κάνει η τοπική αυτοδιοίκηση. Να πληρώσουμε δηλαδή τα έξοδα ώστε τη Μεγάλη Εβδομάδα να έχουμε το τρένο στη Φλώρινα. Φυσικά, εξαιρετική ήταν η συνεργασία όλων μας και πιστεύω ότι συνεισφέρουμε με το αυτό τον τρόπο στο λαό της Φλώρινας».
Ο δήμαρχος Αμυνταίου Μάκης Ιωσηφίδης δήλωσε πως «αυτή η στήριξη του τρένου θα πρέπει να είναι διαχρονική από την τοπική αυτοδιοίκηση για να μην έχουμε προβλήματα στη συνέχεια, αλλά με την απαραίτητη προϋπόθεση, τουλάχιστον εγώ ως δήμαρχος Αμυνταίου, θα το στηρίξω και με μεγαλύτερα ποσά αν χρειαστεί, αν η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεχτεί να βγάλουμε το πραγματικό κόστος. Πιστεύω ότι συμφωνεί σε αυτό και ο δήμαρχος Φλώρινας, προκειμένου να έχουμε μια συνέχεια και να μην επανέλθουμε στη συζήτηση αν θα συνεχίσει, αν θα είναι βιώσιμο ή όχι. Γιατί αισθάνομαι άβολα όταν βλέπουμε μια διαδικασία καθαρά επιχειρηματική αλλά δεν παίρνουμε τα επιχειρηματικά δεδομένα και βάζουμε άλλα δεδομένα, τα οποία δεν είναι τεκμηριωμένα, ούτε εγώ μπορώ να τα δεχτώ γιατί έχω ενημέρωση από συνδικαλιστές της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ότι είναι πλασματικά τα στοιχεία του ελλείμματος. Και γι’ αυτό πρότεινα, με τη συνεργασία των ορκωτών λογιστών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, να ορίσουμε έναν λογιστή εγώ και ο δήμαρχος Φλώρινας, να κοστολογήσουμε τη γραμμή Έδεσσα – Αμύνταιο – Φλώρινα και μετά έχουμε τη δυνατότητα και τους τρόπους να το χρηματοδοτήσουμε».
Εκ μέρους της Κίνησης Φίλων Τρένου Φλώρινας μίλησε ο Μιχάλης Πετράκος, ο οποίος δήλωσε πως «η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα βάλει τουλάχιστον τρία δρομολόγια, οι τοπικοί φορείς θα ενισχύσουν και η τοπική κοινωνία θα κινητοποιηθεί και εμείς θα κάνουμε ότι μπορούμε. Εμείς δεσμευτήκαμε ότι θα κάνουμε την καμπάνια μας όπως μέχρι τώρα, θα τη συνεχίσουμε για να χρησιμοποιούν το τρένο. Αλλά το σημαντικό είναι να υπάρχει συγκεκριμένη δέσμευση για ελάχιστο επίπεδο εξυπηρέτησης από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, να μην είναι τα δρομολόγια για να τα βλέπουμε και να τα ακούμε, αλλά για να τα χρησιμοποιούμε. Και το δεύτερο είναι να υπάρχει μια συγκεκριμένη δέσμευση των φορέων για τον τρόπο και το επίπεδο της ενίσχυσης που θα δώσουν».

9 σχόλια:

  1. άλλα λόγια να χαιδευόμαστε κύριοι ο ΤΡΑΙΝΟΣΕ εάν το πήρατε είδηση ΑΠΟΚΡΑΤΙΚΟΠΟΙΗΤαι αυτό που συνέβη σήμερα ήταν φιέστα ¨ενδιαφέροντος¨κατόπιν της αποφάσεως της ΄κυβέρνησης βλ τρόικα για ΜΑΖΙΚΕΣ ΑΠΟΚΡΑΤΙΚΟΠΟΙΗΣΕΙΣ και μέσα σε αυτές ο τραινοσε .Εάν ήθελε να βοηθήσει ο κρατικός μηχανισμός δι εκπροσώπων του το τραίνο δέν θα έφτανε μία ημέρα πρίν την αποκρατικοποίση να συζητάει για μία προ τετελεσμένων απόφαση . Εάν ήθελε το κράτος απο τα 100.000.000 ευρώ που έδωσε ¨δωρο¨στο.....Μέγαρο Μουσικής ένα μέρος αυτών θα έδινε στον Τραινοσέ και δέν θα εξελισόταν η υπόθεση σε τέτοιο φιάσκο η όλη υπόθεση. Ο δέ πρόεδρος του τραινοσέ έκδηλα πανικόβλητος ήρθε τελευταία στιγμή στην Φλώρινα να ζητήσει σανίδα σωτηρίας απο θεσμικους παράγοντες ΑΦΟΎ ΕΊΧΕ ΚΌΨΕΙ ΕΠΙ ΣΧΕΔΟΝ 2 ΜΉΝΕΣ ΤΑ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ . Άπο το τίποτα κάτι είναι το...παντεσπάνι βλ 2 δρομολόγια και 1 τουριστικό στην φλώρινα της άγονης γραμμής θριαμβολογούνε κάποιοι .

    Κύριοι της ΤΡΟΙΚΑ Κανένας σοβαρός επενδυτής να αγοράσει το τραινοσέ υπάρχει; γιατί αυτός που ήρθε μάλλον για μεσήτης μου φάνηκε παρά για σοβαρός επενδυτής ποου θα διαχειριστεί το τρένο στην φλώρινα.Άς είναι και ...Κινέζος με Κινέζικα μεροκάματα γιατι απο ανθρώπους που είδα σήμερα μόνο κινέζους είδα και δυστυχώς ανάπτυξη και τρένο η φλώρινα δέν θα έχει...¨οσο για τους λαικής συσπείρωσης ακόμα να ξυπνήσουν! περαστικά τους δέν ζούμε στην εποχή των ...καρβουνιάρηδων ζούμε στην εποχή της οικολογικής και πολύ συμφέρουσης οικονομικά ηλεκτροκίνησης..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΑΙΣΧΟΣ. Η κυβέρνηση πέτυχε αυτό ακριβώς που ήθελε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Na doume pou tha pane ta dimotika teli me tin dikaiologia tis epidotisis tou trenoy

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Υποτίθεται οτι το τρένο έπρεπε να πληρώνεται από τα εισητήρια που κόβει και όχι από τα δημοτικά τέλη και του λογοαριαμούς του ηλεκτρικού ρεύματος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Φίλε Πετράκο εσύ μας έλεγες ότι δεν θα δεχτούμε με τίποτα μείωση δρομολογίων και αυτές τις τιμές εισιτηρίων ή επιδότηση από τους ΟΤΑ μέσω τελών.
    τωρα αλλάζεις την πλάκα και όχι μόνο δέχεσαι μείωση δρομολογίων και εισιτήρια στα 20 Ευρ'ω αλλά και ουσιαστική πληρωμή απο εμάς μέσω τελών ακι ΔΕΗ αλλά μας λες ότι θα το προπαγανδίζεις κιόλας. Κρίμα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Πετράκο μαζί με τον Μπίρο μάλλον βρήκατε το βήμα προβολής που επιζητούσατε για να ικανοποιήσετε τις ματαιοδοξίες σας. Εσύ μέχρι πρότινος επαναστάτης χωρίς υποχωρήσεις πχ δρομολόγια τρένου κλπ και ο άλλος εργατοπατέρας για να βολεύει ημετέρους ... κάτι ακούγεται για μια θέση στο Μεσσήνη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. ΚΑΙ ΕΜΕΙΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΜΕ ΤΟ ΤΡΕΝΟ ΚΥΡΙΟΙ ΤΗΣ ΤΟΠΙΚΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ??????ΝΑ ΥΠΟΣΤΟΥΜΕ ΚΙ ΑΛΛΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΕΠΙΒΑΡΥΝΣΗ?????????????ΑΥΤΟ ΤΟ ΘΕΩΡΕΙΤΑΙ ΕΠΙΤΥΧΙΑ??????ΝΑ ΤΟ ΕΠΙΔΟΤΗΣΕΤΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΣΕΠΗ ΣΑΣ ΚΥΡΙΟΙ ΤΟΠΙΚΟΙ ΑΡΧΟΝΤΕΣ ΑΦΟΥ ΕΙΣΤΕ ΑΝΙΚΑΝΟΙ ΝΑ ΠΕΤΥΧΕΤΕ ΝΑ ΤΟ ΕΠΙΔΟΤΗΣΕΙ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ..................

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Όπως γνωρίζεις αγαπητέ φίλε που κρύβεσαι πίσω από την ανωνυμία σου, μοναδικός σκοπός και στόχος δικός μου είναι να διασφαλίσω τις θέσεις εργασίας των συμπολιτών μου και σε καμία περίπτωση δεν υπηρετώ και δεν προσδοκώ ούτε να αναρριχηθώ πολιτικά όπως κάνουν κάποιοι ανύπαρκτοι, ούτε ν΄ αναλάβω σύμβουλος στο συγκεκριμένο επιχειρηματία, ούτε και σε κάποιον άλλο, όπως πολλοί είναι σύμβουλοι και όχι μόνο τοπικά αλλά και γενικά και προσπαθούν με νύχια και με δόντια να κρατηθούν στην επικαιρότητα. Εγώ ποτέ δεν επιδίωξα προσωπικά οφέλη και για αυτό το λόγο δεν διεκδίκησα τα προηγούμενα χρόνια να αναλάβω την ηγεσία του εργατικού κέντρου. Στο κάτω κάτω την πορεία και τη διαδρομή του καθενός εξ ημών ξέρει να την αξιολογεί η τοπική κοινωνία. Και ότι έχεις καλύτερα να το εκφράζεις δημόσια χωρίς να κρύβεσαι πίσω από την ανωνυμία σου.

    ΜΠΙΡΟΣ ΣΤΕΦΑΝΟΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.