Σάββατο 29 Ιανουαρίου 2011

Ερωτήσεις Κωνσταντινίδη για φασολοπαραγωγούς, εμπειροτέχνες και την ανάμειξη πετρελαίου για μηχανές και οχήματα

1) Προς τoν Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων με θέμα «μη καταβολή αποζημιώσεων σύμφωνα με το πραγματικό ύψος των ζημιών από τον ΕΛΓΑ στους φασολοπαραγωγούς των Πρεσπών»
Τον περασμένο Οκτώβριο ισχυρές βροχοπτώσεις έπληξαν την περιοχή των Πρεσπών και των Κορεστείων του Νομού Φλώρινας με αποτέλεσμα να προκληθούν μεγάλες ζημίες στην παραγωγή φασολιών. Οι εκτιμητές του ΕΛΓΑ αποφάνθηκαν, ότι οι ζημίες στην περιοχή των Κορεστείων βρίσκονται στο 57% της παραγωγής και στην περιοχή των Πρεσπών στο 25%. Διαπιστώθηκε δηλαδή, μεγάλη απόκλιση του ύψους των ζημιών σε μία ενιαία γεωγραφική περιοχή.
Ο Αγροτικός Συνεταιρισμός Φασολοπαραγωγών Εθνικού Δρυμού Πρεσπών «Ο Πελεκάνος» είχε πάρει στοιχεία πριν τις βροχοπτώσεις για το παραγόμενο προϊόν, υπολογιζομένης και της φύρας, με βάση την ολοκληρωμένη διαχείριση καλλιεργειών ανά αγροτεμάχιο και περιοχή και το ίδιο έπραξε μετά τις βροχοπτώσεις. Τα στοιχεία αυτά διαβιβάσθηκαν αρμοδίως αλλά δεν ελήφθησαν υπόψιν, στοιχεία τα οποία είναι αξιόπιστα και δεν επιδέχονται αμφισβήτησης, αφού λαμβάνονται ανά αγροτεμάχιο και περιοχή. Από τα στοιχεία αυτά προκύπτει, ότι το ύψος των ζημιών ανέρχεται στο 45% της παραγωγής.
Κατόπιν των ανωτέρω ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:
1) Προτίθεται να επανεξετάσει το θέμα για να καθοριστεί το ύψος των αποζημιώσεων στους φασολοπαραγωγούς των Πρεσπών στο πραγματικό τους ύψος;
2) Γιατί δεν ελήφθησαν υπόψιν τα στοιχεία του συνεταιρισμού τα οποία είναι αξιόπιστα και προκύπτουν από την ολοκληρωμένη διαχείριση καλλιεργειών ανά αγροτεμάχιο και περιοχή;

2) Προς τους Υπουργούς Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας και Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης με θέμα «επαγγελματικά αδιέξοδα των εμπειροτεχνών εργοληπτών δημοσίων έργων»
Η εφαρμογή του Καλλικράτη στην αυτοδιοίκηση δικαιώνει κάθε ημέρα τον χαρακτηρισμό της προχειρότητας, που του αποδίδεται. Θύματα της προχειρότητας αυτής αποτελούν και οι εμπειροτέχνες εργολήπτες δημοσίων έργων. Οι 10.000 εμπειροτέχνες αντιμετωπίζουν πρόβλημα λουκέτου των επιχειρήσεων τους και οι οικογένειες τους πρόβλημα επιβίωσης. Αυτό συμβαίνει, διότι οι επιχειρήσεις τους με τίτλο «Νομαρχιακά Μητρώα» έχασαν την ταυτότητα και τη νομική υπόσταση από την κατάργηση των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων και των Νομαρχιακών Συμβουλίων Δημοσίων Έργων και δεν καλούνται στους Διαγωνισμούς. Ο Καλλικράτης δεν ξεκαθάρισε, αν και που μεταφέρονται τα Νομαρχιακά Μητρώα. Αν θα είναι αρμόδιοι φορείς οι Δήμοι ή οι Περιφέρειες. Ως εκ τούτου οι επιχειρήσεις παραμένουν ανενεργές. Πολλές από αυτές αντιμετωπίζουν και πρόβλημα να μην ανανεωθούν τα εργοληπτικά πτυχία που ανανεώνονται κάθε τρία χρόνια και λήγουν αυτό το διάστημα στο οποίο δεν υπάρχει αρμόδια υπηρεσία για να τα ανανεώσει.
Η κατάσταση δημιουργήθηκε εξαιτίας της ανετοιμότητας της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Εσωτερικών να ανταποκριθεί στις συνθήκες του Καλλικράτη που η ίδια δρομολόγησε, παρά την έγκαιρη ενημέρωση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εμπειροτεχνών για το διαφαινόμενο πρόβλημα.
Κατόπιν τούτων ερωτώνται οι αρμόδιοι Υπουργοί:
1) Προτίθεστε και με ποιο τρόπο, άμεσα, να επιλύσετε το πρόβλημα, βγάζοντας από το επαγγελματικό τέλμα τους εργολήπτες και από την αβεβαιότητα τις οικογένειες τους;
2) Θα ικανοποιήσετε το αίτημα των εργοληπτών για μετατροπή των Νομαρχιακών σε Περιφερειακά Μητρώα;
3) Θα κάνετε σαφή την αιτία της πολύμηνης καθυστέρησης στη λήψη απόφασης για την απεμπλοκή του επαγγέλματος των εργοληπτών από τα γραφειοκρατικά αδιέξοδα, βάζοντας ταυτόχρονα τέλος στις υπόνοιες για εξυπηρέτηση σκοπιμοτήτων;
4) Έχει εκτιμηθεί η ζημία στην Εθνική Οικονομία και στην πρόοδο των έργων που έχουν ήδη προγραμματιστεί;
5) Πόσοι είναι οι εργαζόμενοι των εργοληπτικών επιχειρήσεων που γράφτηκαν στα μητρώα ανέργων, σύμφωνα με τις καταγγελίες πρόσληψης τις οποίες κατέθεσαν στον ΟΑΕΔ;
6) Πόσα χρήματα, με υπαιτιότητα του Υπουργείου Εσωτερικών, πληρώνει το κράτος σε επιδόματα ανεργίας, τα οποία δε θα πλήρωνε, αφού οι εργαζόμενοι δε θα έχαναν τη δουλειά τους και δεν θα έβγαιναν στην ανεργία, αν είχαν γίνει οι απαραίτητες ρυθμίσεις και προβλέψεις στον Καλλικράτη;

3) Προς τους Υπουργούς Οικονομικών, Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας και Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής με θέμα «Ανάμειξη πετρελαίου κίνησης με φωτιστικό πετρέλαιο, λάδι μηχανής ή αντιπαγωτικά για τη λειτουργία μηχανών και οχημάτων κατά τη χειμερινή περίοδο στη Βόρεια Ελλάδα»
Στη Βόρεια Ελλάδα κατά τους χειμερινούς μήνες καταγράφονται εξαιρετικά χαμηλές θερμοκρασίες και έχουν ως αποτέλεσμα την αδυναμία λειτουργίας οχημάτων και μηχανών που χρησιμοποιούν πετρέλαιο κίνησης. Πιο συγκεκριμένα η αδυναμία εστιάζεται στο ότι το πετρέλαιο κίνησης παγώνει εξαιτίας της μεγάλης ποσότητας παραφίνης που εμπεριέχει. Το γεγονός αυτό δημιουργεί την αναγκαιότητα, προκειμένου να επιτραπεί η χρήση οχημάτων και μηχανών, να αναμειχθεί το πετρέλαιο κίνησης με φωτιστικό, λάδι μηχανής ή αντιπαγωτικά τα οποία δεν επιτρέπουν στο πετρέλαιο να παγώσει. Εδώ ξεκινούν και τα προβλήματα. Οι αρμόδιες υπηρεσίες, κατά τους δειγματοληπτικούς ελέγχους που πραγματοποιούν, όταν διαπιστώσουν ανάμειξη στο πετρέλαιο επιβάλλουν βαριά πρόστιμα, γιατί με τη χρησιμοποίηση φωτιστικού πετρελαίου, λαδιού μηχανής ή αντιπαγωτικού ξεπερνιούνται τα όρια εκπομπής θείου, που ρητά καθορίζει η Ελληνική Νομοθεσία για την προστασία του περιβάλλοντος. Τα πρόστιμα κυμαίνονται από 15.000 ως 75.000 ευρώ από τις Περιφέρειες, μέχρι πρότινος από τις Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις και 3.000 ευρώ από τις τελωνειακές αρχές. Όπως γίνεται κατανοητό τα πρόστιμα αυτά είναι τεράστια και οδηγούν σε αφανισμό ολόκληρες επαγγελματικές τάξεις, όπως αγρότες, ιδιοκτήτες φορτηγών και λεωφορείων, χωματουργικές επιχειρήσεις και κάθε άλλη επαγγελματική τάξη που χρησιμοποιεί μηχανές εσωτερικής καύσης. Αξίζει να σημειωθεί και είναι πολύ σημαντικό, ότι η χρησιμοποίηση του φωτιστικού πετρελαίου δεν υποκρύπτει άλλη σκοπιμότητα πέραν αυτής που αναφέρω και βέβαια δεν υπάρχουν οικονομικά οφέλη γιατί ο αναλογούν Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης φωτιστικού πετρελαίου είναι ίδιος με του πετρελαίου κίνησης. Άρα δεν στοιχειοθετείται η τελωνειακή παράβαση της λαθρεμπορίας, καθώς και η μη καταβολή του προβλεπόμενου Ε.Φ.Κ. Το ίδιο συμβαίνει και με τα άλλα υλικά πρόσμιξης. Για να κινηθεί το αγροτικό μηχάνημα, το φορτηγό, το λεωφορείο, ο φορτωτής, το γκρέϊντερ, μηχανές εργοστασίων και βιοτεχνιών δεν υπάρχει άλλος τρόπος εξαιτίας των πολικών θερμοκρασιών.
Κατόπιν τούτων ερωτώνται οι αρμόδιοι Υπουργοί:
1) Αναζητείται τρόπος επίλυσης αυτού του υπαρκτού και σοβαρού προβλήματος;
2) Θα μειωθεί το ύψος των επιβαλλόμενων προστίμων, τα οποία είναι υπέρογκα και στραγγαλίζουν οικονομικά τους επαγγελματίες;
3) Προτίθεστε να αυξήσετε με Υπουργικές Αποφάσεις τα όρια εκπομπής θείου για συγκεκριμένους μήνες σε περιοχές που επιβάλλουν οι κλιματολογικές συνθήκες;
4) Με ποιον τρόπο αντιμετωπίζουν το ίδιο πρόβλημα οι χώρες της Βόρειας Ευρώπης, ώστε να εξετάσουμε το ενδεχόμενο εφαρμογής του και στη χώρα μας;
5) Θα εξετάσετε τη δυνατότητα να πωλείται, σε αυτές τις περιοχές από τα διϋλιστήρια και χωρίς πρόσθετη επιβάρυνση, καθαρότερος τύπος πετρελαίου με λιγότερες προσμίξεις (παραφίνες), που δεν εμποδίζει την ομαλή λειτουργία των μηχανών;

3 σχόλια:

  1. twn florinwn ta paidia prin pinasoun! magireboyn se kazania gigantes FASOLIA !!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Tις ερωτήσεις γιατί τις κάνει ο Κωνσταντινίδης; Για να δείξει στο κόσμο οτι δεν πληρώνεται τσάμπα, αλλά κάνει και ερωτήσεις; (εκ των υστέρων)
    Περιμένετε φασολοπαραγωγοί και λοιποί θα σας σώσει ο μέγας.::::::::::::::::::

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. τις κανει γιατί τρώνε φαίνεται πολλά φασόλια στην οικογένεια......
    Και ασφαλώς να συνεχίσει να πληρώνεται γιατί μετά αλίμονο τί θα κάνει;;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.